מה מאחורי הפעילות האינטנסיבית הפתאומית במזרח התיכון ? דעה

היום דווח כי מפקד משמרות המהפכה האיראנים – תת אלוף  קאאני ביקר לפניי מספר שעות בעיראק במטרה ללחוץ על המליציות האיראניות שלא יעזו לתקוף את כוחות ארה"ב בעיראק.

האם נעשים הכנות אזוריות לתקיפת ישראל ביום השנה לחיסולו של סולימאני / פחריזדה ? האיומים הישראלים לא סתם נזרקים באוויר!

כמו כן ישנם דיווחים רבים על ביקורי בכירים בממשל ארה"ב באזורנו.

Could a War Begin in the Middle East? | Rami Dabbas | The Blogs

אז מה מאחורי התכונה האינטנסיבית הפתאומית במזרח התיכון ?

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. – מעיר כי " רצף הביקורים של גורמי ממשל וצבא אמריקאים והפגנת השרירים הצבאית שכללה הכנסת כוח משימה ימי ובראשה נושאת מטוסים וכן הכנסת צוללת תקיפה למימי המפרץ הפרסי התבצעה, ככל הנראה, לאור כוונה ברורה של האיראנים להפסיק לחטוף מכות כל חודש ולהגיב על חיסול פארחיזדה.

כל הפעולות וההצהרות הישראליות והאמריקאיות מעידות על לחץ בצד שלנו ואיומים גלויים על האיראנים שירדו מהרעיון (ראה ערך טיסות בי-52 ותנועת צוללות בריש גלי).

קרדיט לתמונה : צי ארה"ב

אני מניח שהאיראנים לא ירדו ממנו אבל כנראה ימתינו לסוף עידן טראמפ. בהמשך, עם ביידן תהיה להם דילמה אחרת אל מול רצון וצורך קריטי להגיע להסכם ולא לשבור כלים ולכן עמדת ביידן והרמטכ"ל האמריקאי ביום שאחרי טראמפ תשפיע מאוד על כוונות האיראנים.

במצב שהאיראנים בכל זאת יעשו טעות ויגיבו עד ה-20 לינואר זה יהיה מעניין כי לדעתי טראמפ וישראל ינצלו את האירוע לגביית חובות רצינית ויצירת משוואה חדשה והרתעה משמעותית כולל בלבנון אם תישאב למהלך (נסראללה נזהר ונמנע)."

The Middle East's cold war, explained - YouTube