"תוניסיה ואלג'יריה חסמו טיסת הישראלים דרך המרחב האווירי שלהם למרוקו"

על פי הדיווחים תוניסיה ואלג'יריה חסמו מטוסים ישראליים מלטוס דרך המרחב האווירי שלהם למרוקו

ביירות, לבנון (10:20) – ביום רביעי צצו דיווחים עדכניים בתקשורת שטענו כי תוניסיה ואלג'יריה אינן מאפשרות לטיסה שהגיעה מתל אביב לעיר רבאט במרוקו לעבור במרחב האווירי שלהן, ואילץ אותה לנסוע בדרך עקיפה דרך אֵירוֹפָּה.

תחנת הטלוויזיה "נסמה" – Nessma של תוניסיה מסרה כי הטיסה עברה במסלול הצפוני שעובר דרך הים התיכון דרך המרחב האווירי היווני, אחר כך האיטלקי, אחר כך הספרדי, ולבסוף לבירת מרוקו, היות ותוניסיה ואלג'יר סגרו את המרחב האווירי שלהם למטוס הישראלי.

אתר החדשות האלג'יראי – "א-נהאר און ליין" כתב כי "גורמים מרושעים ומטעים מפיצים חדשות כוזבות על מעבר המטוס הציוני דרך המרחב האווירי של אלג'יריה", בהתייחס לטיסה שלא עברה בסופו של דבר דרך המרחב האווירי של אלג'יריה.

מנגד, העיתון האלקטרוני המרוקאי "אל סחיפה" אמר כי "הטיסה בין תל אביב לרבאט נמנעה מלהיכנס למרחב האווירי של מדינות צפון אפריקה."

לא נמסרה תגובה רשמית מאלג'יריה ותוניסיה לידיעה זו. עם זאת, משרד החוץ התוניסאי אישר בהצהרה כי כל "השמועות שמסתובבות על כוונת תוניסיה לנרמל את היחסים עם ישראל הינם מופרכות", וציין כי עמדה זו "לא תושפע מהשינויים הבינלאומיים".

זאת הייתה הטיסה המסחרית הישירה הראשונה בין ישראל למרוקו.

היא יצאה משדה התעופה בן גוריון בתל אביב לרבאט, עם משלחת ישראלית-אמריקאית בראשות חתנו של הנשיא האמריקני ויועצו ג'ארד קושנר.
הטיסה באה אחר ההסכם האחרון בין ישראל למרוקו, ובתיווך אמריקני, לנרמל את היחסים, מה שהופך את מרוקו למדינה הערבית הרביעית שהכריזה השנה על נורמליזציה של יחסיה עם ישראל לאחר איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודן.