מבזקי חדשות ליום 15-12-2020. מתעדכן

*- סוג חדש של נגיף קורונה זוהה בבריטניה וככל הנראה הוא זה שגורם להתפשטות המהירה של הנגיף במדינה, כך דיווח שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק. (קרן בצלאל).קצין הרפואה הראשי של בריטניה אומר שאין עדויות לסימפטומים חמורים יותר או שונים ממה שידוע לנו בזן נגיף הקורונה החדש שהתגלה.

*- איראן: ארה״ב הטילה לפני זמן קצר סנקציות על שני קציני מודיעין במשרד הבטחון האיראני הקשורים לחטיפתו ובמעצרו של רוברט לווינסון, אזרח אמריקאי שנהרג בשבי האיראני, לווינסון אשר עבד בעברו בשיתוף פעולה עם הFBI נחטף בשנת 2007 כאשר ביקר באיראן ע״י משמרות המהפכה. שני הקצינים הינם מוחמד בצרי ואחמד ח׳זאי – קצינים בכירים במודיעין האיראני, מואשמים בפעילויות ריגול מחוץ לאיראן כנגד ארה״ב. ( עולם החדשות בטלגרם)

*- ראש ארגון הבריאות העולמי טדרוס גברייסאוס מואשם בסיוע לרצח עם באתיופיה: המועמד לפרס נובל לשלום מגיש תלונה לבית המשפט הפלילי הבינלאומי כנגדו.

*- בלונדון סגר כללי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

*- פיצוץ במפעל פטרוכימי בעיר התעשייה סלפצ'אגן באיראן.

*- שלושה מפקדים ממשמרות המהפכה האיראניים "מומחים צבאיים" מעירק ומאיראן נהרגו בתקיפה אווירית במזרח סוריה אתמול בלילה כך דווח בכלי תקשורת מקומיים. נמסר כי מזל"ט נשמע בזמן בתקיפה.

*- תא"ל מוסטפא חמדא : העיתונאי ג'וני מונייר, פרסם היום מאמר ודיווח במסגרת המאמר מידע ביטחוני רגיש על נחיתת קבוצת קומנדו ישראלית. על גדת חוף ג'ייה לצורך סיור, "זהו דו"ח מסוכן מאוד שאי אפשר לסבול אותו, ואי אפשר להכניס אותו לקטגוריה של העברת מידע עיתונאי, כי בלוחמה פסיכולוגית ובתוך האירועים של ימינו, במיוחד מול הפרות האוויר היומיומיות של ישראל יש למאמר
הזה השפעה שלילית על הלבנונים. וגורם להפצת אימה , והפחדה ממוקדת, ומאדיר את יכולתם של הישראלים להפר את הריבונות הלבנונית,גם אם זה אפילו הגעה לנקודה קטנה בחוף ג'יה למשך דקות או שעות. שנית: מנקודת מבט אסטרטגית וצבאית, החפה על חוף ג'יה היא התפתחות מתגלגלת ולכן אי אפשר להדליף אותה לתקשורת מכל גורם ביטחוני או צבאי, אלא יש להתמודד עם הצעדים הצבאיים הנדרשים בסודיות מוחלטת. " הוא הוסיף: "אם המידע של העיתונאי ג'וני מוניר נכון, או הוא  לוחמה פסיכולוגית או שהוא בכלל לא מבוסס על עובדות מוכחות , אנו פונים להנהגת הצבא באופן ספציפי, להצהיר הצהרה המבהירה אם המידע של העיתונאי ג'וני מוניר נכון, ואם הוא מבוסס על עובדות מוכחות ולנקוט באמצעים מתאימים, כדי למנוע חזרה על דליפת מידע צבאי או ביטחוני בסדר גודל כזה".

*- דיווחים על פיצוץ חזק במכלית נפט שהיתה מחוץ לנמל ג'דה. לפחות 22 אנשי הצליחו לברוח. האש עדיין דולקת (נכון לשעות הבוקר).

*-  פיצוץ במכלית בריטית שבנמל ג'דה הסעודית כתוצאה מפגיעת מקור חיצוני.

*- הלך לעולמו בגיל 89 סופר הריגול הבריטי ג'ון לה קארה.

*- על פי הוושינגטון פוסט, האקרים רוסים בשירות המדינה עומדים מאחורי מתקפה מסיבית על סוכנויות ממשל אמריקאיות ועל אחת מחברות האבטחה המובילות FireEye.

*- שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן – " קריסתה הפוליטית והכלכלית של לבנון דומה לשקיעתה של הטיטאניק, רק בלי המוסיקה."

*- סוריה: 2 חיילים סורים נהרגו מפיצוץ מטען חבלה באזור קונייטרה  הסמוכה לגבול ישראל.

*- הטלוויזיה "אל-סורייה" מסרה כי שני אנשי צבא סוריה נהרגו מפיצוץ מטען חבלה שהוטמן על ידי מחבלים בעיירה חאן ארנבה במחוז קונייטרה.
אמצעי תקשורת מקומיים דיווחו כי שתי הפצצות התפוצצו ליד הגימנסיה, שליד יחידת הייעוץ בעיירה.
באמצע חודש אוקטובר נהרגו שני חיילים כתוצאה מהפעלה עליהם של מטען חבלה שהוטמן על הכביש המוביל לתל אחמר בסביבת חאן ארנבה שבאזור הכפרי של  קוניטרה.

*- ארה"ב הטילה הערב סנקציות על התעשיות הביטחוניות הטורקיות ונשיאה ד"ר איסמעיל דמיר. הסנקציות כוללות איסור הנפקת כל סוגי רשיונות ייצוא לרכיבים ביטחוניים , הקפאת נכסים והגבלות של קבלת ויזת כניסה לארה"ב.

*- מיליצית אלחשד אלשעבי מתפארת כי הצליחה להרוג 42 לוחמי דאעש בקרבות האחרונים במחוז נינוה ומציגה תצוגה בשטח :

תמונה

*- הצבא הרוסי הקים מפקדה באזור אלבוכמאל שבמזרח סוריה , אזור הנחשב מעוז של המיליציות האיראניות . יחד איתם נמצאים כוחות מחטיבת קודס הפלסטינית וכוחות מגייס 5 הסורי.

*- כטב"מים תוצרת ישראל נראו בהכנות למצעד צבאי באזרביג'אן .