הטיימס: הרוסים כשלו גם בניסיון החיסול השני של מנהיג האופוזיציה נבלני

הטיימס הבריטי חושף שסוכנים רוסים ניסו לחסל את מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני, באמצעות רעל הנוביצ'וק בעת שהועבר לטיפול בברלין אחרי שהורעל באמצעות הנשק הכימי הקטלני ימים ספורים קודם לכן.

נבלני התמוטט במהלך טיסה מסיביר ב-20 באוגוסט והועבר לבית החולים בעיר אומסק אחרי נחיתת חירום. על פי הדיווח, חייו של נבלני ניצלו בזכות החלטתו של הטייס לנחות על אף שנטען כי שדה התעופה סגור בשל חשד למטען חבלה ובזכות צוות האמבולנס שהזריק לו אטרופין שהצליח למנוע את הידרדרות המצב.

אולם לפי הידיעה היום, כאשר הנשיא ולדימיר פוטין הסכים להיענות ללחץ הבינלאומי ולאפשר את העברתו של נבלני לברלין, נעשה ניסיון נוסף להתנקש בחייו. גורמי ביטחון גרמניים סיפרו כי סוכנים רוסים ניסו להרעיל את נבלני עם נוביצ'וק בעת שהוכנס לתרדמת מכוונת לקראת הטיסה, וזאת "כדי שהוא ימות עד שיגיע לברלין", אולם בגלל שהיה בגופו אטרופין, הרעל לא הצליח להשיג את מטרתו.

עוד נאמר בדיווח בטיימס כי בדיקת המעבדה הצבאית בגרמניה זיהתה שהרעל שפגע בנבלני היה מסוג בלתי מוכר של הנוביצ'וק. כמו כן, התברר כי הוא לא הורעל בעת ששתה תה בטרמינל של שדה התעופה, אלא שככל הנראה טיפות של הנוביצ'וק הוכנסו לתוך בגדיו וחדרו לגופו בעת שהתלבש במלון בבוקר. עם זאת, הרשויות תפסו את הבגדים ואת צילומי המעקב ממסדרון המלון.

Navalny in hospital bed

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם