מינויים חדשים בכוחות הסורים הנאמנים לאיראן והפרוסים לאורך גבול ישראל

לאתר החדשות הלבנוני – אלמדן נודע על חילופי גברי נרחבים בצבא הסורי ובמיוחד בגייס 1 ובמרכזי הפיקוד בדרום המדינה.

تهديدات إسرائيلية للفيلق الأول
צמרת הפיקוד הבכיר בגייס 1 כפי שהיה קודם לחילופי הגברי : 
*- האלוף עלי אסעד – מפקד גייס 1 שמונה במקומו של האלוף רמדאן רמדאן
*- האלוף אכרם חואיג'ה – מפקד דיביזיה 77 (חי"ר ממוכן).
*- האלוף מופיד חסן – מפקד דיביזיה 5 (חי"ר ממוכן .
*- תת אלוף חסין חמוש – מפקד חטיבה עצמאית 90 (התופסת את קו גבול  הגולן הצפוני עם ישראל מקונייטרה ועד מפגש הגבולות ישראל-לבנון-סוריה).
*- תת אלוף באסל אבו אלעיד – מפקד חטיבה 112 (מדיביזיה 5 התופסת את קו גבול הגולן הדרומי עם ישראל מקונייטרה ועד מפגש הגבולות ישראל-ירדן-סוריה).
המקורות ציינו כי השינויים בצמרת פיקוד הדיביזיות והחטיבות הגיעו לאחר שישראל איימה ,באופן ישיר , על מפקדי היחידות בגייס 1,הנמצאת רובה ככולה תחת פיקוד משמרות המהפכה האיראנים והחיזבאללה.
ישראל מאמינה שטהרן פועלת באמצעות יחידות גייס 1 כדי לבסס את נוכחותה הצבאית ארוכת הטווח באזורים הסמוכים לשטחי הגולן הישראלי.
על פי מידע חסוי שהגיע לידי אתר החדשות אלמודון עולה כי השינויים בצמרת פיקוד יחידות גייס 1הסוריות כללו את  המינויים החדשים כדלקמן :
*- האלוף רמדאן רמדאן –  اللواء رمضان رمضان מפקד גייס 1 .
*- האלוף אחמד ניוף – أحمد نيوف מפקד דיביזיה 9 שריון .
*- האלוף נזאר אלחדר – نزار الخضر מפקד דיביזיה 7 .
*- האלוף מועין חודור – معين خضور סגן מפקד דיביזיה 7 חי"ר ממוכן.
*- תת אלוף מוחמד עיסא – محمد عيسى סגן מפקד דיביזיה 10 .
הנחת היסוד במקרה זה היא כי כל המינויים היו על פי הוראתם הישירה של שמשרות המהפכה האיראנים והם בוצעו על בסיס הנאמנות אליהם ולא על פי כישוריהם הצבאיים.
המקורות מעריכים כי המינויים החדשים יכנסו רשמית לתוקף  ב -25 בדצמבר, ותכלול גם את האלוף אכרם חוויג'ה, מפקד דיביזיה 7, האלוף מופיד חסן, מפקד דיביזיה 5, תא"ל חוסין חמוש – حسين حموش, מפקד החטיבה העצמאית -90 ותא"ל באסיל אבו עיד – باسل أبو عيد, מפקד חטיבה 12 מדיוויזיה 5, יחד עם האחרים, כולם היו מפקדים בכירים בגייס 1 .
מרבית השמות הללו צויינו בעלונים שפוזרו על ידי צה"ל מעל האזורים הסמוכים לגולן הישראלי, בהם נכתב איומים ישירים, וקראו למפקדים הבכירים בצבא הסורי ולגורמים אחרים להימנע מלהתעסק במה שכונה  "פרויקט חיזבאללה ואיראן" – "مشروع حزب الله وإيران" , שכן העלונים הללו אישרו כי כל מי שיעבוד בפרויקט זה יהווה מטרה לתקיפה.
צה"ל פתח בעבר במספר התקפות נגד יחידות ומפקדות השייכים לגייס 1 הפרוס  בסביבת הבירה דמשק ובמחוזות קוניטרה, דארעא וסווידא, שהם אזורים הסמוכים לגולן הישראלי. ההערכה היא כי איראן וחיזבאללה מנחיתים את פקודותיהם  על יחידות הגייס בהתאם לתכנונים הצבאיים שלהם.
על פי מקור צבאי באופוזיציה, הבולט בשמות שזה עתה מונו הוא האלוף רמדאן רמדאן, וזה בולט, כפי שאומר המקור, כי רמדאן אינו כשיר מבחינת ותק ודרגות צבאיות לתפוס תפקיד זה, בהתחשב בכך שבחיל ישנם לא פחות מעשרה קצינים אחרים בדרגת אלוף. הם מבוגרים ממנו, והוא קודם מבלי לעבור בסולם הקידומים הרגיל של צבא סוריה , מכיוון שהוא לא עשה שום תפקיד קודם בפיקוד הגייס, כמו סגן הרמטכ"ל, הרמטכ"ל או סגן למפקד ביחידות הגייס.
המקור הוסיף, "ברור שהסיבה היחידה למינוי האלוף רמדאן לתפקידו החדש היא קשריו ההדוקים עם חיזבאללה ואיראן, שכן הוא מהקהילה השיעית וידוע מאז תחילת מלחמת האזרחים כאחד שדחף את צבא סוריה לקבל את המרות האיראנית   לאחר שהחלו במעורבותם לטובת המשטר, והוא פיקד בעבר על חלק נכבד מהפעולות הצבאיות באזורים הדרומיים והמזרחיים של מחוז אידליב  והוא אף נפצע לאחרונה כתוצאה מהפצצות טורקיות שכוונו לעבר עמדות צבא סוריה באזור זה.
באותו הקשר, המקורות חשפו בנוסף גם את מינויו של האלוף נאסיף אלאחרס – ناصيف الأخرس לקמב"ץ ארמון הנשיאות. בעקבות מינוי זה פנו קציני צבא בכירים באופוזיציה הסורית וקצינים שערקו מצבא סוריה לאתר החדשות אל-מודון ואמרו כי הם לא מכירים איש זה , בעוד שחלקם האחר לא שללו שהוא קשור לאסמה אל-אחרס, רעייתו של נשיא המשטר, בשאר אל-אסד. הם טענו גם כי לקצין זה יש חלק מרכזי במינויים הצבאיים שאישר ארמון הנשיאות בדמשק לאחרונה.
تغييرات عسكرية في قوات النظام..بأوامر إسرائيلية؟