רוסיה שולחת חיילים לגולן הסורי. האם ההתקפות הישראליות תפסקנה?

האתר – BulgarianMilitary.com ממשיך לעקוב אחר המצב בנקודות החמות של כדור הארץ, כמו למשל מצבה של סוריה.

על פי הודעה רשמית של משרד החוץ הרוסי ומשרד ההגנה הרוסי, מוסקבה החליטה ושלחה כוחות לגולן הסורי. חיילים רוסים יסיירו עם חיילים סורים ישירות בקו בראבו, המפריד כיום בין כוחות סורים וישראלים באזור.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר כי כנראה מדובר בעיבוי כוחות. לרוסים כבר יש כוחות מזה שנתיים עם מחנה בסעסע וכמה מחסומים. התיאום העיקרי הוא מול כוחות אונדוף שנמצאים באותו מרחב למשימה דומה.
אחד ממפקדי החטיבות הרוסיות אמר ל- TASS כי בימים אלה מתקיימים תרגילים משותפים בין הצבא הרוסי לסוריה. במהלך התרגילים המשותפים יתורגלו אימוני פינוי, הזרמת תגבורת טקטיות (לאזורי עימות) והדיפת  התקפות אויב.

"המשימה שלנו היא לפקח על הפסקת האש, להראות את הנוכחות הצבאית הרוסית ולהגן על הצבא הרוסי", אמר.

לפני זמן מה הצליח הצבא הסורי לגרש כמה קבוצות טרור חמושות הנאמנות לטורקיה. המשטרה הצבאית הרוסית השתלטה על הסיורים באזור. ברוסיה יש כיום חמש עמדות צבא למטרות תצפית וסיור באזור, הנמצאים בפיקוחם של כוח שמירת השלום של האו"ם.

לא ברור כיצד תגיב ישראל לפעולות רוסיה באזור והאם הדבר לא ישפיע על ההתקפות הישראליות העתידיות (על מטרות בסוריה).

ישראל ממשיכה לטעון כי באזור זה של סוריה פועלים הכוחות האיראניים ותומכיהם.

עם זאת, רוסיה החליטה לשלוח חיילים למקום, במטרה להוכיח את אמיתות ההאשמות הישראליות. הנוכחות של הכוחות הרוסים מבטיחה שלא יהיו עימותים מזוינים בעתיד באזור.

ישראל פתחה בתקיפות אוויריות מסיביות על יעדי סוריה,  כך לדברי דמשק הרשמית.

משרד ההגנה הסורי אישר כי ב- 25 בנובמבר חיל האוויר הישראלי פתח בתקיפות אוויריות מרובות נגד יעדים לאורך קו קונייטרה-דמשק. כך דיווחה גם סוכנות הידיעות הלבנונית "אל מסדר ניוז", תוך ציון מקורות צבאיים.

משרד ההגנה של הרפובליקה הערבית הסורית [SAR] מדווח כי : "בדיוק בשעה 23:50 [שעון מקומי] בלילה של 25 בנובמבר, האויב הציוני פתח בתקיפה אווירית מהגולן הכבוש בישראל לעבר דרום דמשק. , היו רק נזקים ברכוש ". סוכנויות אחרות מדווחות כי התקפות כבדות של מטוסי קרב ישראלים פנו לכיוון ג'בל אל מאנע(מדרום לדמשק) וסביבתה של אל קונייטרה. תמונות של התקפות חיל האוויר של צה"ל הופיעו ברשת. כמה תצלומים שצולמו מרחוק מראים כי מטוסים ישראלים פוגעים ביעדים שלהם.

מצגת – מבחר מטרות  בג'בל אלמאנע שבמרחב דמשק:

מומחים מציינים כי הצבא הישראלי מבקש לדחוק את הכוחות האיראניים ואת המיליציה השיעית שבפיקוד החיזבאללה ואחרים מסוריה בהקדם האפשרי, או, לפחות, בינתיים לגרום להם נזק בלתי כבד.

גל התקיפות הזה מתוזמן בקנה אחד עם ההנחה שהנשיא הבא של ארצות הברית, ג'ו ביידן, לא יאפשר יד חופשית לפגיעה בכוחות האיראנים בסוריה. יתר על כן, בירושלים חוששים מהחזרה להסכם הגרעין הישן עם איראן וקשירת מערכת יחסים מחדש של וושינגטון עם איראן, שהיא האויב הקיומי של ישראל.

BulgarianMilitary.com מזכיר כי ב- 18 בנובמבר, על פי סוכנות הידיעות הסורית הממלכתית SANA, חיל האוויר הישראלי ביצע תקיפות אוויריות רחבות היקף על עמדות הצבא הסורי והכוחות המיוחדים האיראניים אל-קודס בקרבת הבירה דמשק.

התקיפות התרחשו לפנות בוקר [18 בנובמבר ] ואושרו על ידי הצד הרוסי, כאשר מספר כלי תקשורת ציטטו הודעה רשמית לעיתונות מטעם משרד ההגנה הרוסי, כולל אתר החדשות הרוסי –  RIA Novosti.