מטוסי קרב תקפו משלוח נשק שהגיע מעירק למיליציות איראניות בסוריה

היום, יום שבת אחר הצהריים, מטוסי קרב לא מזוהים תקפו אתרי מיליציה איראניים באזורי דוויר ואל עבאס –  الدوير والعباس  באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור.

מקור יודע דבר אמר לסוכנות החדשות הסורית – Step כי גל התקיפות הראשון כוון לעבר מפקדת משמרות המהפכה האיראניים באזור אלחאוי – الحاوي שבעיירה דווייר שבאזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור.

לאחר מכן, בגל התקיפות השני הותקפה מפקדה אחרת באזור אל-עבאס – العباس. דיווחים טוענים כי ישנם הרוגים ופצועים בקרב לוחמי המיליציה האיראנית שהיו ביעדי התקיפות.

על פי אותו גורם, בשני המקומות שהותקפו היו קרוב לעשרים משאיות שהגיעו רק לאחרונה מעירק כשהן  מלוות באבטחה כבדה.

הוא ציין כי המשאיות נשאו ציוד צבאי וכלי נשק מתוצרת איראנית, כולל טילים, שצפויים היו להיות מועברים למקום אחר. הערכת גורמים באזור היתה כי משלוח זה היה דרך לחיזבאללה הלבנוני.

בדרך כלל מטוסים ישראליים תוקפים משאיות כאלו המעבירות ציוד צבאי וטילים מאיראן לסוריה, שכן ישראל איימה שוב ושוב כי תמנע העברת אמצעי לחימה לחיזבאללה ותתקוף אתרים איראניים בסוריה.

מצגת התקיפה : 

אתמול דיווחו אתרי חדשות במזרח סוריה כי מטוסים לא מזוהים תקפו שוב עמדות של משמרות המהפכה האיראנים. כלי טיס לא מזוהים הפציצו אתרי מיליציה איראניים באזורי "דוויר" ו"אל עבאס ", הנמצאים בשליטת כוחות המשטר באזורים הכפריים של מחוז דיר א-זור. מקורות מקומיים, מדווחים כי מטוסי הקרב תקפו מוצב צבאי השייך למיליציה האיראנית באזור "דווייר".
המקורות הוסיפו כי כלי הטיס בלתי מזוהה חזר ותקף ,כ -20 דקות לאחר ההפצצה הראשונה, מכונית קיה ריו שנסעה עם אנשי מיליציה איראנים לאחר שעזבה מוצב צבאי באזור אל-עבאס.
לפי המקורות, הקואליציה הבינלאומית תוקפת לעתים קרובות אתרי מיליציה איראנים במחוז דיר א-זור. לפני כמה ימים נהרג בכיר במשמרות המהפכה – מוסלם שהדאן –  مسلم شهدان ליד האזור המדברי הסמוך לעיר המחוז אלבוכמאל, לאחר שנכנס מגבול עירק עם שלושה אחרים.