"כתאיב חיזבאללה" בהפגנת כוח נוסח איראן: מאיימים על בכירים בצבא עיראק

מתיחות רבה בין צבא עיראק לחיבאללה העיראקי: עירק חוקרת את האיום של גדודי חיזבאללה העירקיים, לחתוך את ידו של גנרל צבאי בכיר

הקלטת האודיו שהודלפה לפני יומיים, ממפקד בגדודי חיזבאללה העיראקים, ובה איום על מפקד בכיר בצבא העיראקי , לחתוך את ידו, עדיין מופצת בעירק, ומעוררת אי שביעות רצון נרחבת והפכה לשיחת היום ברחוב, מה שגרם לראש הממשלה מוסטפא אל-קאזמי לבקש חקירת נסיבות השיחה והסיבות לדליפתה.
ההקלטה, שהודלפה על ידי ערוצים השייכים לפלגים חמושים הנאמנים לאיראן, מציגה מנהיג בכיר במיליציית "כתאיב חיזבאללה" בשם עלי ג'וואד אלמודפר, עוזר מפקד מיליציית אלחשד אלשעבי במחוז אלאנבר, ובה איים לחתוך את ידו של מפקד המבצעים של צבא עיראק במחוז ענבר, האלוף אל-רוקן נאסר אל-גאנם, בגלל פקודתו להוריד את דגלי הכתאיב ותמונות אלמוהנדס (שחוסל ע"י האמריקאים יחד עם סולימני האיראני) , ולהשאיר רק את דגל עיראק מונף.
בתגובה לאיומים אלה , אמר גורם צבאי עיראקי במחוז אלאנבר לרשת אל-ערביה.net, שסירב לפרסם את שמו (מטעמים מובנים), כי המתיחות בין האלוף אל-גאנם למפקדי מיליציות "כתאיב חיזבאללה", "אל-נוג'בה", "אל-בדלה", ומיליציות אחרות הנאמנות לאיראן, עוד מתקופה מוקדמת יותר, לאחר שסגר מספר מעברי הברחה לא רשמיים שהמיליציות נהגו לחצות,עם כלי רכב עמוסים בשנאים חשמליים וסחורות גנובות , או בלתי חוקיות מעיראק לסוריה , כולל נפט ובנזין, מה שהוביל לתחילת המתח בין שני הצדדים. האחרון שבהם היה, חסימה של שיירת כלי רכב עמוסות סחורות, שהגיעו מבגדאד בדרכם למעבר אל-קאיים, בגבול עם סוריה, בגלל היעדר ניירות רשמית.
הבכיר הוסיף כי המהלך להסרת כל הדגלים, ושמירה על דגל עירק שאומץ על ידי אל-גאנם הוא הליך משפטי, אולם המיליציות החלו ליצור בכוונה בעיות עם צבא עיראק במחוז אלאנבר בכללי.
הוא דיווח גם, כי הקלטת הודלפה על ידי המיליציות עצמן, אולי משום שהחליטו להסלים, ולעורר משבר חדש במחוז אלאנבאר היציבה , בהשוואה לאזורים אחרים.
הכוחות העירקיים מצדם נקטו בדממה אלחוט במהלך התקרית , אך התגובות הזועמות הגיעו מהרחוב העיראקי, כלפי מה שכינו הסלמה של המיליציות.
במהלך השעות האחרונות, הופצה קלטת האודיו באופן נרחב ברשתות החברתיות, בהן נשמע אדם בשם עלי ג'וואד אל-מוזאפר "אבו זייד" מאיים לקטוע את ידו של מפקד המבצעים במחוז אלאנבר, או כל אדם אחר שיעז להסיר את תמונתו של אבו מהדי אלמוהנדיס, או דיגלי אלחשד אלשעבי אחרים.
במהלך שיחת הטלפון ,כביכול, מתח אלמוזאפר ביקורת על אל-גאנם, וביקש מהאדם ששוחח עמו, שזוהה כראש מטה פיקוד המבצעים באלאנבאר, תא"ל דיאא מוחמד, להעביר מסר למפקדו לפיו ידו "תקטע". הוא גם הבהיר כי יציב שומרים מהמליציה ליד תמונות אלמוהנדס , והבטיח להגיב לכל מי שינסה להסירם.

واشنطن تفرض عقوبات على الأمين العام لكتائب حزب الله العراقي الموالي لطهران | Euronews

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב