סרטון נדיר:מסוק צ'יינוק מחלץ כוח "אריות ים" (סילס) מעומק שטח אפגניסטן

בסרטון, המוגדר כ-"נדיר ביותר" , נראה חילוץ כוח קומנדו אמריקאי מלב שטח האויב באפגניסטן .

מערבולת אבק מתערבלות בעוד מסוקים צבאיים באים לנחות לאסוף את החיילים ואת כלי הרכב שלהם משדות עלומים. לעין הלא מאומנת, קטעי הווידאו המטושטשים עשויים שלא להיראות ראויים לציון במיוחד. אבל מה שאתם מסתכלים עליו הוא הצצה נדירה במיוחד לפיקוד המבצעים המיוחדים המשותפים לפעולה באפגניסטן.

אד דראק, סופר וצלם שהשקיע זמן בעיראק ובאפגניסטן צוות לכוחות המשולבים ביחידות חיל הרגלים והאויר, פירסם את הסרט הזה שמעולם לא ראה אור ואת ספרו החדש, "המשימה הסופית של סחיטה 17". העבודה מבוססת מאמר מוקדם יותר  במגזין air & space  , המתמקד בהתרסקות הידועה לשמצה של ה- CH-47D, עם אות הקריאה – ״סחיטה 17 "באפגניסטן ב -2011, אך הוא עושה מעל ומעבר בכדי לספק פרטים לא ידועים קודם לכן על משימות ההריגה וההשמדה השנויות במחלוקת של הצבא האמריקני המכוונות כביכול נגד "אנשים בעלי ערך גבוה" במדינות היעד.

 

עבור מי שאולי לא מכיר את הסיפור, ב -6 באוגוסט 2011, מורדים מהטליבאן יירטו את CH-47 שהוטס על ידי חבר הגדוד השני של צבא ההגנה הלאומי של קולורדו, חטיבת התעופה 135 במהלך פשיטה על נאב קארי טאהיר בעמק טאנגי של מחוז וארדאק באפגניסטן. באותו זמן, המסוק, שהוקצה לכוח המכונה "צוות הסחיטה", נשא צוות התערבות מהירה של  חיל הים האמריקני חיל הים מן המפורסם Naval Special Warfare Development Group, הידועה יותר בשם SEAL צוות 6.

האירוע, שהגיע שלושה חודשים לאחר פשיטה נוספת על פקיסטן, הביא למותו של מנהיג אל-קאעידה, אוסאמה בן-לאדן, הביא למותם של 38 אנשי צבא אמריקאים, יחד עם כלב צבאי. זה היה ועדיין הוא אחד מאירועי אובדן החיים הגרוע ביותר של צבא ארה"ב ספגה ביותר מ -15 שנות לחימה באפגניסטן.

הראשון מבין שני סרטיו, שצוינו לעיל, מציג זוג מסוקי צ׳ינוק של CH-47D מ״ צוות הסחיטה״ שהגיעו לאסוף את חברי קבוצת SEAL 6x לאחר פשיטה נוספת במחוז לוגאר בשנת  2011. על פי תצלום שמופיע עדיין בסרטון, ניתן לראות בחטף את היעד של הפשיטה בתכנון לפני שהקליפ נחתך ועובר לכוחות  המיוחדים טוענים את כל כלי הרכב המיוחדים שלהם ואופנועים משודרגים במיוחד על אחד Chinooks.

 

קרדיט: גיא נ. – מומחה צבאי.

 

 

 

כתיבת תגובה