לאחר חיסול מדען הגרעין האיראני נסראללה מסרב לעזוב את מחבואו

נסראללה מהווה יעד קל לישראל במשך שנים.
אתר החדשות "אלחאדת" מציין כי "נסראללה היה יעד קל לישראל במשך שנים, וכמה גורמים לעגו לו, בשל התעקשותו להישאר במקלט, ולא להופיע לציבור אלא במקרים נדירים מאוד", בהתחשב בכך ש-"הסתבר, כי תקיפה ישראלית שכזו תבעיר את האזור".
חיסולו של מדען הגרעין פחריזאדה עורר גינוי נרחב מטהרן, שהאשימה את "המוסד" הישראלי באחריות לפיגוע, ואיימה בתגובה, מה שגרם לישראל להיערך לתגובה איראנית אפשרית, והעמיד את השגרירויות בכוננות גבוהה, כך על פי האתר.
המידע החדש מאשר שהרשויות לא עצרו איש, מכיוון שאיש כלל לא נכח במקום, למעט פחריזאדה, אשתו ואנשי צוות המאבטחים.
בצד הישראלי שמרו על השגרה הרגילה שלהם , מה שמעיד שלא מצפים לתגובה איראנית, בדמות תקיפה צבאית מיידית מלבנון או סוריה.
בהודעת הצבא הישראלי נמסר כי הוא "מודע להתפתחויות אפשריות באזור, ויישאר מוכן לחלוטין כנגד כל אפשרות של אלימות כלפינו."
איראן ספגה כמה פיגועים בשנת 2020, בעיקר הריגתו של מפקד "כוח קודס" במשמרות המהפכה האיראנים, קאסם סלימאני, בתקיפה של כלי טיס אמריקאי סמוך לשדה התעופה בבגדאד, בינואר האחרון, וכן פיצוץ מסתורי במפעל הרכב צנטריפוגות במתקן העשרה בנטנז.

הצבא הישראלי בכוננות בחזית הצפון
כתב רשת "אלערביה" דיווח כי הצבא הישראלי נערך בחזית הצפון, הן בגולן והן בגבול לבנון, לקראת תגובה איראנית אפשרית להתנקשות בחייו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה.
היום, יום שני, הודיעו כלי תקשורת לבנוניים, כי מטוסי קרב ישראלים טסו מעל ביירות וצידון, וכן לאורך חוף לבנון המשתרע מצור לבירה ביירות.

תקיפות דמה
צייצני לבנון אמרו בפלטפורמת "טוויטר": "מטוסי קרב ישראליים טסים בשמי ביירות באינטנסיביות ובגובה נמוך משעות הבוקר המוקדמות ועד לרגע זה", והמצייצים ציינו כי המטוסים ביצעו תקיפות דמה, מבלי לדעת מה הסיבה לכך".

שר המודיעין הישראלי אלי כהן אמר כי אינו יודע מי הרג את פחריזאדה, אך ככל הנראה הוא היה מעורב בייצור נשק להשמדה המונית, והמזרח התיכון והעולם יהיו טובים יותר בלעדיו.

כהן הדגיש כי ישראל תמשיך למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני.

הרמטכ"ל הישראלי, אביב כוכבי, הצהיר כי ישראל תמשיך להפעיל את כל  הכוח הנדרש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב