מבזקי חדשות ליום 1-12-2020. מתעדכן

*- מנהיג חיזבאללה בלבנון חסן נסראללה נוקט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים על רקע החשש כי הוא עלול להיות המועמד הבא הראוי ברשימת החיסולים הישראלית-אמרקאית.

*- גורם מהמיליציה העיראקית "אל חשד א- שעבי" , ממערך המבצעים בעיר אל-קאיים, מערבית לאל-ענבר, אישר היום ( שני ) כי אירע פיצוץ לפניי מספר שעות בצד הסורי הגובל עם עיראק ,ציר קווא'ים-אל-בוכמאל.

*- משרד החוץ הרוסי מגנה את חיסלו של מדען הגרעין האיראני פחריזאדה ב- 27 בנובמבר.
על פי משרד החוץ, מוסקבה מביעה "דאגה רצינית מהאופי הפרובוקטיבי של מעשה טרור זה, שמטרתו בבירור לערער את היציבות במצב ולהחמיר את פוטנציאל הסכסוך באזור." "מי שעומד מאחורי הרצח וניסה להשתמש בו באינטרסים הפוליטיים שלו צריך להטיל עליו אחריות", הדגיש משרד החוץ הרוסי.

*- מבדיקת הגורמים האמריקנים בשעות האחרונות עלה כי הסעודים לא חזרו בהם מהאישור העקרוני וכי הבעיה נבעה מהיבטים טכניים שלא טופלו עד היום. בשעות האחרונות התקיימו שיחות במעורבותו של יועץ השגריר האמריקני בירושלים, אריה לייטסטון, על מנת לבנות מנגנון שיסדיר את העניין.
פקיד אמריקני בכיר אמר לישראל היום כי "הסכמי אברהם הם הצלחה אדירה עבור האזור כולו, אך תהליך ההתקרבות בין הצדדים הוא לעיתים מורכב ומסובך. ג'ארד קושנר ואבי ברקוביץ', פעלו ללא לאות בכדי להפוך את הסכמי אברהם לשלום חם ומאמץ זה כלל כלל עבודה מקרוב עם כל בעלות הברית בארה"ב באזור כדי לאפשר טיסות ישירות וקבועות". (קרדיט:אריאל כהנא)

*-מדען הטילים שחוסל קיבל משלטונות איראן מעמד רשמי של "קדוש מעונה".
בהלוויתו השתתפו מעטים בשל ההגבלות החברתיות שהוטלו ברפובליקה האיסלמית והפקידים שהשתתפו בלוויתו של הקדוש חבשו מסכות ושמרו על "ריחוק חברתי".

*- עיראק-סוריה:
דיווחים ערבים שמקורם ב"אל ערבייה" הסעודית, (מקורות עיראקים עליהם אל-ערבייה מסתמכת) ,על כך שאמש חוסל בתקיפת כטב"מ, מסלם שהדאן יחד עם שלושת מלוויו,בזמן שעמד לחצות במעבר הגבול העיראקי-סורי "אל-קאים". לציין, שרשת "אל-מיאדין" המקורבת לארגון חיזבאללה הלבנוני הכחישה את הדיווח.

מבדיקה מעמיקה ניתן להבחין, כי כל שאר סוכנויות ורשתות החדשות שמדווחות על כך, מסתמכות על הדיווח באל ערבייה. יהיה שווה לחכות לאימות לידיעה הזו.פארוק

*- ברנרד "ברני" סנדרס הוא פוליטיקאי יהודי-אמריקאי(דמוקרט): ההתנקשות במוחסן פארחיזדה הייתה פזיזה, פרובוקטיבית ולא חוקית.מלאכתה של ישראל בדבר היא בוצעה במטרה אחת בלבד לערער כל סיכוי לדיפלומטיה בין ארצות הברית לאיראן שבועות ספורים לפני שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן אמור להיכנס לתפקידו."

*- בכיר איראני : בחיסולו של מוחסן פארחיזדה  המוג'אהדין העממי של איראן (MEK) לקחו חלק בפעולה והיו מעורבים בפרטי פרטים בתוכנית יחד עם "המשטר הציוני והמוסד .

*- אלוף סורי בכיר שצרפת סירבה להעניק לו מקלט מדיני בגלל פשעי מלחמה שביצע, טוענים שמצא מקלט באוסטריה באמצעות המוסד.

*- ראש המועצה לביטחון לאומי עלי שמחאני מאשר כי בהתנקשות במוחסן פחרידזאדה לא היתה מעורבות של חוליית מחסלים וכי כל הפעולה בוצעה באמצעים אלקטרוניים בשליטה מרחוק.  (ברק רביד)

*- לבנון 24 :  מתיחות בגבול לבנון: ישראל דוחה את סבב המשא ומתן החמישי … וחיזבאללה מפנה אתרים בבקעה!

*- דיווח בערוץ אל-חדת': כוננות ישראלית בגבול לבנון והגולן. צה"ל תגבר כוחות מחשש לתגובה איראנית.

*- הרשויות באיראן בעקבות בעל הטנדר הממולכד מצאו את ביתו ריק מאדם, טוענים שעזב את איראן בטיסה עוד ב- 29 באוקטובר.

*- חיזבאללה מוסר איום דרך עיתון אלאחבאר הלבנוני : "המילון שלנו שונה מהסיסמאות של הציונים ואינו כולל  כמה ימי לחימה .המלחמה תהיה בדיוק כמו במלחמה שלא ראו מ1948". "על האויב לצפות לתגובות חסרות תקדים מצד ההתנגדות להשגת "קטלניות" ש"ישראל "לא ידעה כמותה מאז 1948".

הסתיימה לה המשוואה "דחייה מול תל אביב". אנחנו נשתמש בכל סוגי הטילים שיכסו את כל הישות הציונית מקרית שמונה ועד אילת. והולך להיות חורף טילים על פני כל פלסטין, ובמיוחד גוש דן .

*- איראן: הבוקר החל בטהרן מסע הלוויתו של מוחסן פחריזאדה מייסד תוכנית הגרעין האיראני שחוסל ביום שישי האחרון. מסע הלוויתו ימשך יותר מיום אחד, וארון קבורתו יועבר בין כמה מקדשים שיעים ברחבי איראן.

כצפוי לאיראנים גם היום נשמעו איומי נקמה לעבר ישראל. שר ההגנה האיראני אמיר חתאמי אמר: "האויב טעה בחיסול השהיד פחריזאדה ויודע כי יקבל תגובה מאיראן."
בנוסף אמר כי חיסול המדען לא יעצור את התקדמות תוכנית הגרעין של איראן, אלא רק יאיץ אותה. איום זה מצטרף לשלל האיומים שהגיעו ומגיעים מבכירים איראנים לאחר החיסול. (כתבי המזרח התיכון)

*- העיתון הלבנוני אל-ג'ומהוריה מאמץ את דבריי עמוס ידלין .

מכל התרחישים לגביי תגובתה של איראן לחיסול המדען הבכיר על אדמתה, נראה כי התרחיש שמקבל את רוב הסיכויים להתממשותו הוא של ראש אגף המודיעין הצבאי הישראלי לשעבר עמוס ידלין הוא בהחלט צודק בהשערתו לגביי עיתוי נכון לתגובת איראן, כך אמר בערוץ הטלוויזיה הישראלי :

" איראן עשויה להגיב להתנקשות במדען הגרעין בדיוק בדקות האחרונות של כהונתו של טראמפ, שעות ספורות לפני כניסתו של ביידן לתפקיד. ואז, נראה שהעיתוי יהיה קטלני. לפני כן הם יודעים כי טראמפ משחק על כל הקלפים ולא יהסס להיכנס למהלך של "אול אין ".

*- על פי דיווחים מאיראן, החיזבאללה, החמאס והגא"פ בעזה, סוריה ואף החות'ים בתימן ממתינים לאות ממפקד כוח אל-קודס לפתוח במערכה נגד ישראל. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)