הפרלמנט האיראני הצביע על הגברת העשרת האורניום לרמה של 20 אחוז

היום, יום ראשון, הצביע הפרלמנט האיראני ברוב מוחץ, על טיוטת החוק, בנושא "צעדים אסטרטגיים לביטול ההסכם הגרעיני, האוסרת העשרת האורניום ל -20%.
ביום שישי, 27 בנובמבר, נהרג ראש מרכז המחקר והטכנולוגיה במשרד הביטחון, מוחסן פחריזדה, במבצע אותו הגדירה טהרן כמבצע "טרוריסטי ".
נשיא הפרלמנט האיראני ומשרד הביטחון הצהיר, כי "גורמי טרור חמושים תקפו ביום שישי אחר הצהריים מכונית שהובילה את מוחסן פחרי זאדה, ראש מרכז המחקר והטכנולוגיה במשרד הביטחון."
מוחמד בכיר קליבאף, קרא לתגובה קשה להתנקשות בחייו של מדען הגרעין האיראני פקריזאדה.
בנאום שנשא בפתיחת המושב הציבורי של מועצת השורא האיראנית, היום (ראשון), התייחס קליבף להתנקשות בחלל השהיד מוחסן פחריזדה, ואמר: על ההתנקשות הפחדנית של מדען גרעיני, האירוע פגע בלב העם האיראני ועורר עצב. עמוק בלב ליבם של כל העוסקים בהתפתחות המדינה ובכבודה.
ראש מועצת השורא האיראנית הוסיף: "אויבי העם האיראני, שהשתמשו בשיטות התנקשות שוב כאחת מההתנהגויות הלא אנושיות ביותר, הוכיחו שהם חוששים מהגדלת כוחה של איראן , ובחרו להתנקש בחוקרינו ולהתעמת עם העם.": ראש ועדת האנרגיה בפרלמנט האיראני, פריידון עבאסי, הדגיש את ההתמקדות בהעשרה עד 20% כך לפי אלחדאת.
הוא המשיך ואמר: "העם האיראני התמודד עם התקפות כאלה, במשך יותר מארבעה עשורים, והניסיון הוכיח שהצלחנו להמשיך את דרכם של השהידים בצורה חזקה מבעבר, והפעם זה יוכיח לאויבים, כי מות הקדושים של ד"ר מוחסן פחרי זדה, יפתח חלונות חדשים להתפתחות המדינה, ויגרום למחבלים האלה.לחוש חרטה. "

וקליבף הוסיף, "אבל האויב לא יתחרט סתם כך, אלא על ידי תגובה עזה, שתרתיע אותו מלעשות טעויות עתידיות אפשריות, ותנקום בהם על פשעים אלה".

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב