מבזקי חדשות ליום 30-11-2020. מתעדכן

*- סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", המזוהה עם משמרות המהפכה, פרסמה היום (ראשון) פרטים חדשים על ההתנקשות באבי תכנית הגרעין האיראנית, מוחסן פחריזאדה. לפי הדיווח, ההתנקשות בוצעה באמצעות נשק אוטומטי שהופעל מרחוק ולא על ידי חוליית מתנקשים. לפי החקירה, האש נורתה ממכונת ירייה שהייתה מורכבת על רכב ניסאן והופעלה בשלט רחוק. כמו כן, דווח כי פעולת ההתנקשות נמשכה כשלוש דקות בלבד.

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי " אין באמת הגיון ויכולת לסמוך על תזמון מקלע נשלט. זה מצריך מצלמה, תזמון מדוייק, לינק תקשורת כלשהו, בעיית השהייה בין תמונה/ירי/תקשורת ובסוף אין דרך להבטיח הצלחה אחרי כל המאמץ וההשקעה.
הגיוני יותר שהרכב נועד להשהייה וחסימה, לבלבול והימום המאבטחים מעצם הפיצוץ.
ובסוף, נגיד שהיה שימוש במקלע נשלט, מה הצורך לפוצץ את הרכב עם הנשק? זה הרי משהו שניתן בקלות לשחזר ולהבין לא נשנה כמה נזק נגרם.

המציאות לרוב פשוטה יותר. חוליות חיסול מתאמנות על מתווה קלאסי של מטען עלוקה או חיסול בירי. לוגיסטית בניית מערכת כמתואר עם כל השליטה וההבטחה שזה יצליח פחות מסתדרת עם פרוקסי."

*- כטב"מ תקף רכב שחצה את הגבול מעיראק לסוריה דרך מעבר אל קאים,ישנם שלושה הרוגים ביניהם "חג' מסלם" מפקד במחלקת משאבי אנוש של משמרות המהפכה האיראנים בעיר אלבו כמאל. (אבו צאלח <> הדסק הערבי)

*- ויליאם מקרייוון -אדמירל בצי האמריקאי בדימוס אשר שימש כמפקד פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים של הכוחות המזוינים של ארצות הברית וכמפקד פיקוד המבצעים המיוחדים.

במסגרת תפקידו, במאי 2011, היה מתכננו ומפקדו של מבצע חנית נפטון לחיסול הטרוריסט אוסאמה בן לאדן, מנהיג אל-קאעידה, במהלך מלחמת אפגניסטן.

" זו לא שאלה אם איראן תגיב או לא על הריגת המדען הבכיר שקשור לתוכנית הגרעין שלה.אין ספק שתגובתה תגיע השאלה היא האם היא תצליח להגיב בחוכמה מבלי להצית מלחמה גדולה שתגרום לכך ".

*- איראן: דיווח על פיצוץ בסננדג' עם הבזק אור גדול, צפונית לקרמנשאה. על פי עיתונאית מקומית, המדובר בפיצוץ במפעל פטרוכימי או בבסיס צבאי שממוקם בסמוך אליו. אין עדיין אימות לגבי מקום הפיצוץ המדוייק. (פארוק)

 

תמונה

*- המודיעין האירני מפרסם את תמונות החשודים בחיסול ביום שישי :

*- משרד החוץ של איחוד האמירויות הערביות גינה את ההתנקשות במוחסן פחריזדה.

*- עיר הטילים האיראני – המחשה כיצד לכאורה נראה מערך הטילים הקרקעי האיראני באיראן:

*-מקורות איראניים: הדבר המעניין הוא האם מותם של אנשים כמו פאחריזאדה הוא עבודתה של ישראל או עבודתה של הרפובליקה האסלאמית עצמה?

*- הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הדמוקרט בן ה -78 נפצע בקרסולו לאחר שהחליק תוך כדי משחק עם כלבו.

*- 'עונש מהדהד': המנהיג העליון של איראן דורש תגמול על התנקשות במדען הגרעין הבכיר:
המנהיג העליון של איראן נשבע בתגמול חמור בנאומו ביום שבת על ההתנקשות.

*- מקורות איראניים רומזים על מרגל בקרב השלטון כפי שהיה עם "אנג'ל" במצרים.

*- מקור רוסי: המדען האיראני המחוסל פחריזאדה עבד גם על כלי נשק מבוססי לייזר, פיקח על ייצור לייזרים באיראן ועל השימוש בהם להילחם במל"טים.

*- הפרלמנט האיראני – אנו מכריזים על נסיגה מהסכם הגרעין וגירוש פקחי סבא"א מאדמת איראן באופן מידי.(חדשות – הקבינט הביטחוני)

*- דובר הנשיאות בסודן: משלחת צבאית ישראלית ביקרה בשבוע שעבר במפעלי התעשייה הצבאית של סודן.

*-