מבזקי חדשות ליום 26-11-2020. מתעדכן

*- אֶסמָאעיל קָאאָני מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים נפגש עם נסראללה לפניי מספר ימים בלבנון.

*- ראש ממשלת לבנון לשעבר חסן דיאב – " חששתי לחיי בזמן בו ניסיתי להילחם בשחיתות בכל משך תקופת כהונתי.

בכל פעם שניסיתי להילחם בארגוניי השחיתות במדינה במהלך תפקידי החשש לפגיעה בחיי עלה, קבלתי הרבה מסרים ודחיפות לכאורה פוליטיים .

לא פרשתי כך לפתע פתאום מסיבות שהן פוליטיות. גיליתי שהשחיתות גדולה מהמדינה ושהמדינה לא תוכל להכריע אותה".

*- "האו"ם צריך לדרוש מאיראן לסגת מסוריה"

השגריר הישראלי גלעד ארדן דורש ממועצת הביטחון של האו״ם לפעול מיידית להוצאת הכוחות האיראניים מסוריה.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, פנה הלילה (רביעי) במכתב תלונה רשמי למועצת הביטחון ובו דרש לנקוט מיידית צעדים נגד הנוכחות האיראנית בסוריה.

הוא ציין עוד כי "הטרור האיראני המתפשט בסוריה ובאזור עלול לדרדר את האזור כולו לתבערה גדולה שתגבה מחיר דמים כבד, והוא מצפה שמועצת הביטחון תקיים דיון דחוף בנוכחות האיראנית בסוריה ובהשפעתה הקשה על המזרח התיכון ויציבותו".

*- חיל האוויר הישראלי סיכל אמש הערכות לתגובה של חיזבאללה.

ישראל ממשיכה בתקיפות אוויריות בסוריה ומפציצה כינוס חשאי של "יועצים איראניים ".

חיזבאללה קיבלו הוראה מאיראן להיערך ולפתוח חזית נוספת בסוריה כדי להשלים איום נוסף על ישראל באמצעות טיליי חיזבאללה .

ישראל מזהה נוכחות איראנית הולכת ומתגברת הנתפסת כאיום אסטרטגי מידי. גורמי הביטחון הישראליים הזהירו בשבועות האחרונים כי ישראל תגביר את התקפותיהם נגד איראן בסוריה, שם פועלת טהרן להגברת נוכחותה בעזרת מיליציות איראניות וחיזבאללה. (מאיר בר )

*- כתב אישום נוסף בגין הפיצוץ בנמל ביירות.

הוגש כנגד, ראש המכס לשעבר בנמל ביירות, מוסא חזימה, האיש החשוב ביותר של חיזבאללה בנמל ביירות.

*- הבאת מפציצי B-52 למזרח התיכון מהווה  אזהרה לאיראן: לא להתעסק עם נשק גרעיני.

*- בפעם השנייה בשבועות האחרונים ה- צה"ל הטיל עלונים מעל דרום סוריה המזהירה מפני השתתפות בפעילות איראן ופעילות חיזבאללה באזור.

תמונה

המנשר הראשון : 

תמונה

המנשר השני מהיום : 

תמונה

לאנשי הצבא הסורי בדרום רמת הגולן, חיזבאללה הפך מאורח לאדון. גייס 1 בצבא הסורי על כל יחידותיו הפך לחממה של חיזבאללה.

מערכת היחסים שלכם עם חיזבאללה ואיראן מעכבת את שחזור סוריה ומעכבת את האחדות הסורית. המשמעות היא שאתם מאבדים את זכותכם לשרת את המדינה ואת העם. חיזבאללה ואיראן, כפי שראינו בשנים האחרונות, מנצלים אתרים צבאיים, אנשי צבא ואזרחים סורים ללא ידיעתם, ומבצעים את משימות החבלה שלהם נגד מדינת ישראל. לא נאפשר לאיש לערער את יציבותנו כאן. ובמידת הצורך אנחנו נפעל נגד אנשי חיזבאללה ואיראן בכל העת.

*- ליברמן : מה שקורה בדרום זה הפקרת חיים והפקרת תושבי עוטף עזה והדרום. חמאס מפתח טילי שיוט, מפתח פצצות מצרר וכטב"מים עם מנוע סילוני. למה ראש הממשלה מסתיר את זה? צריך לזמן את כל ראשי עוטף עזה לפגישה עם שר הביטחון. היום מייצרים בעזה לפחות 2 טילים ביום שמגיעים עד לחדרה, גם ברגע זה ממש.

*-  באתר חדשות מרכזי בישראל פורסם כי  "בכירים ישראלים אמרו כי אם ממשל טראמפ יפעל נגד איראן ישראל צפויה לקבל התראה מראש" – הפרשן הצבאי של האתר נציב נט מעיר מנגד כי במערכת היחסית השוררת כיום בין הממשלים והצבאות אין דבר כזה התראה מראש. או שזה מתוכנן ביחד או שזה לא יקרה.

יש הבדל גדול בין ממשל שמעדכן אותך כשהמטוסים בשמים או יומיים לפני פתיחת מלחמה לממשל שמערב אותך בשלב התכנונים ובחירת העיתוי, בניית ההגנות המשותפות ותוכניות הקרב. אנחנו מזמן במודל השני בכל מה שקשור לממשל טראמפ ולכן זה לא מצב של התראה אלא תכנון משותף אם יש כזה בכלל.

*- אתר אופוזיציה איראני : ביום רביעי בלילה דיווחה הטלוויזיה הממלכתית האיראנית על חילופי שבויים . תמורת אזרחית  בריטית-אוסטרלית שעוכבה במדינה זו תמורת שלושה אזרחים איראנים שנכלאו מחוץ לאיראן. אתר חדשות במערב תיאר את שלושה האסירים האיראניים שהוחלפו עם # קיילי_מילברט כ"- איש עסקים אחד ושני אזרחים איראניים. "

*- מחיר הנפט עולה לרמה של 48 דולר חבית לאור התקדמות בפיתוח חיסונים ועליה בצריכה.

*- סעודיה: דיווח על פיצוץ במיכלית נפט, כנראה סעודית בים האדום. הייתה בדרכה מרוטרדם לסעודיה. ייתכן ריקה.

כנראה שהפיצוץ במכלית מקורו במוקש ימי שהחותים זרעו בים ליד נתיבי השיט הבין לאומיים .

הבלוגר babak tagavee(בדרך כלל מדווח איכותי) טוען שהמיכלית נפגעה ויש בה נזק כתוצאה ממוקש עלוקה שהונח עי חיל הים של משה"מ. הוא גם מציין כי הפעילות ככל הנראה תגובה לחוסר הנוחות האיראנית מפגישת הסעודים עם נתניהו

*- מטוסי קרב לא מזוהים , תקפו אתרי המיליציה האיראניים, שהוצבו על צוק העיר אלבו כמאל, מול חוויג'ה.

*- אחר הצהריים זוהה מטוס בואינג 747 איראני בטיסה מטהרן המתקרב לסוריה, לעיתים קרובות היעד, נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, והחברה נתונה לסנקציות אמריקניות בגלל האשמתה בהובלת נשק לסוריה .

*- ארגון הבריאות העולמי ימסור בשבוע הבא 15 מכונות הנשמה ו-70 אלף מטושים לעזה..