מבזקי חדשות ליום 19-11-2020. מתעדכן

*- לוחמי צה"ל סיכלו אחר הצהריים ניסיון חצייה של שני אזרחי סודן משטח לבנון לישראל. החשודים נעצרו בסמוך לגדר ולאחר תחקור הוחזרו ללבנון/

*- איחוד האמירויות יפסיקו להאריך אשרות תיירות לאיראן ול -11 מדינות אחרות. על פי הדיווחים, איחוד האמירויות יפסיקו להאריך אשרות תיירות עבור 12 מדינות, כולל איראן, פקיסטן, אפגניסטן, תימן, מרוקו, תוניסיה, לבנון וקניה, החל מיום רביעי, 18 בנובמבר.

*- האם הנשיא החדש ביידן יכול לבטל את הסנקציות שהוטלו על ידיי נשיא קודם (טראמפ) על איראן ? בתיאוריה, מבחינה משפטית, בהחלט כן. לנשיא יש זכות לבטל כל פעולה שטראמפ או כל נשיא קודם נקטו בעבר. אך צריך לשאול האם זה אפשרי מבחינה פוליטית זו כבר שאלה אחרת – אליוט אברמס, הנציג המיוחד לעינייני איראן במשרד החוץ.

*- איראן מפעילה צנטריפוגות מתקדמות : סבא"א/

קרדיט לתמונה: (Planet Labs Inc. via AP)

* -מדעני גרעין סיניים המועסקים בפרויקט הגרעין האיראני חוזרים לסין בימים האחרונים מחשש להתקפה במתקני הגרעין האיראניים.(קרדיט: יהושוע מאירי-ליכטר)

*- איראן מודה בהפרת הסכם הגרעין,לאחר פרסום הדו"ח בו התגלו ממצאים על ידי פקחי האו"ם כי איראן מפרה בגסות את הסכם הגרעין משנת 2015 .

*- הגרעין האיראני: הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית חושפת בדו״ח שהוציאה כי איראן החלה להזרים גז למתקן הצנטריפוגות (צנטריפוגות IR-2m, דור מתקדם יותר ממה שהועשר עד כה) במתחם התת קרקעי המחודש בנתנז. מדובר בהפרה נוספת של הסכם הגרעין האיראני. (קרדיט: 🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- שלטי חוצות בתחנות שטוקהולם-שבדיה מברכים את בחירתו של בשאר אל-אסד בשנת 2042.

*- המוות "המסתורי" הוא גורלם של עשרות לוחמי "חיזבאללה" בסוריה. עד היום לא נחשף כמה מהם נהרגו למרות ניסיונם של קרוביהם לברר מה עלה בגורלם של בניהם, אך אלו ניסיונות שווא חיזבאאלה קובר את לוחמיו פעמיים.

*- נשבר שיא נוסף של מספר חולי קורונה בעזה – ביממה האחרונה התגלו 600 נשאים של נגיף הקורונה בשטח הרצועה.

*רק כדי לעשות לכם סדר: בעזה ישנם כ-2 מיליון תושבים, וכיום ישנם 600 חולים ביום, בגל הראשון של נגיף הקורונה בישראל שיא החולים היומי היה 700 בזמן שאוכלוסיית ישראל מונה כ-9 מיליון אזרחים.

-המצב האפידמיולוגי בעזה מסתבך לקראת החורף, מה שעלול להגביר את הלחץ על ישראל להעביר מכונות הנשמה, מטושים, תרופות ומכשירים נוספים בכדי לצלוח את החורף העזתי. (קרדיט: מצפן עזתי בטלגרם)

*- השגרירה האמריקנית בלבנון מודיעה על השעיית הסיוע האזרחי ללבנון.

*- וואשינגטון אקסמינר : ישראל לא תתקוף את אתרי הגרעין באיראן ובטח לא לפני שטראמפ נפרד מהבית הלבן .

כדי לבלום את תוכנית הגרעין האיראנית באמת, כוחות היבשה הישראליים יצטרכו להיכנס למתקנים אלה. לפעולה הזאת ידרש חיפוי מהאוויר מתמשך לתמיכה לכוחות הקרקע במשך כל זמן הפעולה. זה משהו שחיל האוויר הישראלי לא מסוגל לעשות בלי תמיכה צבאית אמריקאית.

לא ראש ממשלת ישראל נתניהו ולא שותפו לקואליציה, בני גנץ, חפצים להיות אחראים ולהכניס את ישראל למציאות של טילים בליסטיים יורדים מהשמים כמו גשם על דימונה, תל אביב, חיפה וירושלים.

*- הרשות הפלסטינית שולחת את שגריריה לאמירויות ובחריין, לאחר שהוציאה אותם בעבר במחאה על הנורמליזציה עם ישראל.

*- פולין – נעצר מרגל שעבד עבור סין .

*- "נשיונל אינטרסט"  על יחסיו של ביידן עם טורקיה:

יחסים טובים עם טורקיה הם חשובים. ביידן צריך להציע הצעה מותנית במקום להשתמש בכפייה. הבעיה הדחופה היא ה- S-400, וארדואן נדרש לארגן את היחסים שוב, להתחייב שלא להפעיל את המערכות הרוסיות, והתחייבות לקנות את הפטריוט ובתמורה ביידן עשוי להודיע ​​על שילוב מחדש של טורקיה בפרויקט F-35.

*- סוריה- ראש מודיעין חיל האוויר הסורי –  האלוף ג'מיל אלחסן – جميل الحسن  צולם בטקס הלויית שר החוץ הסורי וליד מועלם שמת השבוע.