"אם יוון תרכוש מטוסי F-35, טורקיה תשתמש בטילי ה- S-400 שלה נגדם"

ביירות, לבנון – מומחה צבאי טורקי התייחס לבקשה רשמית של משרד ההגנה הלאומי היווני לוושינגטון לרכוש מטוסי  F-35 אמריקאים מהדור החמישי.

האלוף בדימוס בכוחות הצבא הטורקיים, נג'אט אסלין, התייחס לבקשת יוון לרכוש מטוסי F-35 מוושינגטון, ואמר בראיון לספוטניק: "אם יוון תקנה את ה- F-35, טורקיה תשתמש בסוללות הנ"מ מדגם  S-400 ,שרכשה מרוסיה , נגדם."

בעניין זה המשיך אסלין באומרו: "אתונה ממהרת לקנות מטוסי קרב  אמריקאים."

בדברים על התגובה האפשרית של וושינגטון לבקשה זו מיוון, הדגיש אסלין כי: "טורקיה היא שחקן חשוב מאוד עבור ארצות הברית ונאט"ו בכללותה מבחינת מעמדה הגיאופוליטי ויכולותיה האמיתיות. התמיכה המלאה והבלתי מותנית של וושינגטון ביוון באזור הים האגאי ובמזרח הים התיכון אינה אינטרס של ארה"ב. על ארצות הברית לקחת בחשבון את מאזן הכוחות האסטרטגי בין טורקיה ליוון. "

בינתיים, על פי העיתון היווני Ekathimerini, משרד הביטחון מחפש לשדרג את חיל האוויר היווני במטוסי קרב F-35 אמריקאיים, כמו גם במטוסי קרב רפאל מתוצרת צרפת, יחד עם כלי טיס בלתי מאוישים ומערכות תקיפה בלתי מאוישות (פצצות משוטטות), אולי במהלך שנת 2021.

על פי העיתון, אתונה מקווה לרכוש 18 עד 24 מטוסי F-35, גם אם הם "יד שניה" ונעשה בהם שימוש בעבר.

על פי מקורות יודעי דבר, לשר ההגנה היווני ניקוס פנאגיוטופולוס כבר יש בקשת מוכנה לארצות הברית לרכוש שישה מטוסי קרב  F-35 מהדור החמישי, משומשים , עם כמה שעות טיסה, שיכולים להימסר ליוון במהלך שנת 2021.

טורקיה מבינה היטב כי הפעלת מטוסי הקרב החדישים מדגם 35 ,בעלי תכונות חמקנות , על ידי יוון יכולה באחת לסדוק את היתרון  הצבאי הטורקי הבולט כיום מול יוון ודברים שטורקיה הרשתה לעצמה לעשות בעבר במזרח הים התיכון , עקב יתרונה הצבאי הברור, יבלמו והיא לא תהיה יותר חופשית לפעול כטוב כעיניה.