וול סטריט ג'ורנל:האם האירנים הרעילו את התובע היהודי בחקירת הפיגוע?

במאמר מערכת חדש תוהה העיתון האמריקאי – וול סטריט ג'ורנל – האם האירנים הם אלו שהרעילו את התובע הארגנטיני היהודי שחקר את הפיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס?

החוקר הפדרלי הארגנטיני- ריקרדו סנשז – הודיע השבוע כי בניתוח הרעלן שנתגלה בגופת היועץ המשפטי של ממשלת ארגנטינה – אלברטו ניסמן נמצאו עקבות של סם הרדמה חזק – קטמין – המשמש לסימום חיות.

ניסמן נמצא מת בביתו בינואר 2015 לאחר שעמד להגיש את מסקנות חקירתו לפיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס בשנת 1994. אז טענו גורמים ממשלתיים בארגנטינה כי החוקר התאבד בבליעת חומר רעיל.

ה-וול סטריט ג'ורנל טוען כי יש עדויות גוברות לכך שהמוות היה תוצאה של רצח ויש כרגע ניסיון להעביר את המשך חקירת התיק לבית משפט פדרלי ארגנטיני שיוכל להשלים את החקירה.

"יש עדויות גוברות לכך שהמוות הוא תוצאה של רצח", אמר העיתון, "סאבאנס מנסה להעביר את התיק לבית המשפט הפדראלי כדי שיוכל לחקור אותו".

התובע היהודי טען ערב "מותו" כי יש בידו ראיות שהאירנים והחיזבאללה קשורים בפיגוע במרכז היהודי בו נהרגו 85 בני אדם.
הטענה בזמנו היתה כי נשיאת ארגנטינה לשעבר – כריסטינה קירשנר ושר החוץ-טימרמן הסכימו לקבור את המקרה ולא להמשיך בחקירתו תמורת נפט אירני ומכירת תבואה לטהרן.
נשיאת ארגנטינה טענה כי החוקר ניסמן התאבד אך נאלצה לחזור בה מטענתה זאת מאוחר יותר.

העיתון מסכם כי עד היום החקירה לא הייתה ברורה ולא שקופה, המקרה לא נסגר מעולם ובעקבות הראיות החדשות אם יאפשרו לחוקר ריקרדו להמשיך ולחקור אולי זה יוביל לחשיפת האמת .

خامنئي

כל הדרכים מובילות לטהרן

כתיבת תגובה