מאבקי כוח צרכניים בעזה על גבי חברת הסלולר "ג'וואל"

לא שקט ברצועת עזה. אתמול השליכו אלמונים רימון יד לעבר משרדי חברת הטלפון הנייד "ג'וואל" בצפון הרצועה בעת שעובדים שהו בהם. לא היו נפגעים אך נגרם נזק. הידיעה בנושא תפסה את הכותרות בעזה והתקרית זכתה לגינוי מצד איגוד אנשי העסקים ברצועה. הוא הדגיש שהחברה מספקת תעסוקה לאלפי עזתים באופן ישיר ועקיף ולכן ההתקפה אינה מוצדקת. משטרת חמאס כבר הודיעה שהיא חוקרת את התקרית ותשים ידה על המבצעים.

השלכת הרימון מגיעה במהלך מסע מסיבי ברשתות החברתיות כנגד ג'וואל. הצרכנים הפלסטינים מוחים על העלאת מחירים וטוענים כי ג'וואל מפלה בין המשתמשים בעזה לאלה שבגדה המערבית, שזוכים למבצעי הנחות חדשות לבקרים. הזעם כלפי ג'וואל החל כשהודיעה באחרונה על העלאת מחיר השימוש בחבילה חודשית ברצועה מ-23 שח בחודש ל-40 שח בחודש.

תחת הסלוגן #تسقط_جوال (תופל ג'וואל) הוקמו בעיקר בפייסבוק קבוצות של לקוחות זועמים שהביעו את מורת הרוח מהתנהלותה של החברה. הם טענו כי החברה מונחית על ידי שני יסודות – ניצול ומונופול. רבים אף כתבו שמחירי חברות הנייד הישראליות פחות יקרות. ברצועה טוענים כי הקמפיין הזה נגד ג'וואל הוא משמעותי ומשקף לראשונה את עליית המודעות הצרכנית בקרב תושבי עזה מה שבעתיד יכול להיות מתורגם גם למחאה כנגד הניצול הכלכלי שלהם על ידי חמאס.

فرص تدريبية لدى شركة جوال JAWWAL - شبكة النافذة التعليمية ©

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין