פומפאו משיב ללעגו של ח'אמנאי: העם שלך רעב, המערכת שלך מושחתת ואתה גנב

בהשראת מערכת הבחירות הסוערת  שארה"ב היתה עדה לה בימים האחרונים ובשעות האחרונות, ובמיוחד לפני ההכרזה על זכייתו של המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, זירת הטוויטר הייתה עדה לקרב נוסף בין שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, לבין המנהיג העליון של איראן , עלי חמינאי.

לאחר שהאיש הבכיר ביותר באיראן לעג לארה"ב על מערכת הבחירות שכל הצדדים מאשימים אחד את השני בזיופים ענה לו שר החוץ האמריקאי פומפאו  כי באיראן יש דיכוי הולך וגובר של קולות המתנגדים, כמו גם שיעורים הגבוהים של עונשי המוות , כפי שמדווחים ארגוני זכויות אדם בינלאומיים ,  וכי הבחירות באיראן הן בדיחה ופארסה, בהתייחסו ל היעדר חופש אמיתי.

הוא הוסיף בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, ביום ראשון, ושיתף את מה שחמנאי אמר בעבר: "הבחירות שלך הן בדיחה, לאחר שמאות מועמדים הוצאו מרשימת המועמדים.
'מערכת מושחתת'

הוא האשים גם את המנהיג האיראני בגניבת מיליונים מהעם, באומרו: "עמך רעב מכיוון שאתה מוציא מיליוני דולרים על זרועותיך ומלחמות השלטון שלך כדי להגן על המשטר המושחת שלך."

ראוי לציין שרשת כלכלית עצומה, המייצרת במיליונים באיראן, נתונה לשליטת  חמינאי, בעוד שכלכלת המדינה הולכת ומסתחררת בלחץ מגפת הקורונה, הסנקציות האמריקניות ומחירי הנפט הנמוכים.

ארצות הברית מאשימה את איראן בהתערבות בסכסוכים בסוריה, תימן, עירק ואזורים אחרים, תוך פגיעה בביטחון האזור, באמצעות כוחות "הפרוקסי" שלה והמיליציות שהיא מממנת, במיוחד חיזבאללה. בנוסף, דו"ח האו"ם הגיע למסקנה ביוני כי טילי השיוט ששימשו בכמה מתקפות על מתקני נפט בערב הסעודית בשנה שעברה היו מ"מוצא" איראני.

עם זכייתו של ג'ו ביידן בנשיאות, מצפה טהרן בקוצר רוח לשינוי כלשהו במדיניות ארה"ב שעשויה לפתוח את הדרך להקלות כלכליות, אך ציפיותיהם של מספר משקיפים אמריקאים אינן מעידות על שינוי מהותי במדיניות וושינגטון כלפי איראן.

ראוי לציין כי הנשיא האמריקני הנבחר התחייב בעבר להצטרף מחדש להסכם 2015 עליו הסכימה וושינגטון, כשהיה סגן נשיא, אם גם איראן תחזור לעמוד בהסכם. אך דיפלומטים ואנליסטים אמרו כי סביר להניח שזה לא יקרה בן לילה מכיוון שהיריבים הספקנים ירצו התחייבויות נוספות זה מזה.