מלחמת מודיעין אינטנסיבית עם איראן במימי בים האדום

ביולי 2019 פרסם אתר המתמחה במודיעין מהמקורות הגלויים ,ובמיוחד בנושאי הלוחמה הימית , פרטים נרחבים אודות אוניית סוחר איראנית,SAVIZ – סביז , שהוסבה לאניית פיקוד ,איסוף מודיעין ותקשורת שהתמקמה לא הרחק מאיי דחלק בים האדום , צפונית למצרי באב אלמנדאב.

המומחים העריכו אז כי האניה התמקמה דווקא במיקום שלא השתנה כלל מאז הגיעה לאזור קודם לכן, (15.8689 N, 41.1344 E / 15° 52' 8.04" N, 41° 8' 3.84") ,  כדי לתת תמיכה מודיעינית לצי החות'י במלחמת האזרחים בתימן . האניה עדיין שומרת על זהות הכיסוי שלה כאונית משא.

גם כיום היא עוקבת באופן שוטף אחרי התנועה הימית בים האדום.

בשנת 2016 תקפו הכוחות הימיים של החות'ים משחתת של האמירויות שפעלה במסגרת הצי של הקואליציה הערבית בראשות סעודיה וקיימה מצור ימי על חופי תימן המערביים .

באוקטובר 2016 תקפו החות'ים משחתת של הצי האמריקאי שסיירה לאורך חופי תימן בים האדום.

בינואר 2017 השיטו החות'ים סירת תופת לעבר הפריגטה הסעודית – אלמדינה ופגעו בה.

Image result for ‫באב אלמנדב‬‎

מקורות מודיעיניים טוענים מאז כי אניית הפיקוד והמודיעין האיראנית "סביז" היתה מעורבת בכל הפיגועים וכי היא ספקה מודיעין בזמן אמת למוציאים לפועל את הפעילויות הללו אודות המיקומים המדוייקים של המטרות אותן הם תכננו לתקוף.

לאחרונה האשים דו"ח מודיעין אמריקאי את האניה האיראנית "סביז" – SAVIZ החונה עדיין במקום בו היא נמצאת ב-3 השנים האחרונות כי האניה למעשה משמשת כאניית ריגול האוספת מודיעין עבור משמרות המהפכה האיראנים.

לדברי הדו"ח אנית המודיעין האיראנית  פועלת בכיסוי של אניה אזרחית והיא למעשה שולחת,באופן רציף,  באמצעות מערכות התקשורת המתקדמות שעל סיפונה, מיקומים מדוייקים של אניות משא ומכליות נפט המשייטות בים האדום בנתיב הנחשב לאחד מהמעברים הימיים החשובים בעולם .

כמו כן מאשים דו"ח המודיעין האמריקאי את האניה האיראנית בכך שהיא עומדת מאחורי כל התקיפות על המכליות והאניות הסעודיות בשנים האחרונות.

הדו"ח האמריקאי לא חושף כיצד נחשפו התקשורות שיצאו מהאניה האיראנית אך יש לזכור כי ,על פי מקורות זרים ,לישראל יש בסיס ימי פעיל באיי דחלאק וכן בסיס לאיסוף מודיעין אלקטרוני בהרי אריתריאה .

כפי שזה נראה, באזור הים האדום בכלל, ובאזור איי דחלק בפרט, מתנהלת לה מלחמת מודיעין אינטנסיבית מעל ומתחת לפני המים הסוערים בין איראן לכוחות של המדינות השוכנות לחופי הים האדום בסיוע הצי האמריקאי.