הרשתות החברתיות בעומאן על רקע הידיעות על אפשרות נורמליזציה עם ישראל

מאז החל תהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות המפרץ החלו להופיע יותר ויותר חשבונות ברשתות החברתיות שנושאים שמות משתמשים מהשבטים המובילים בסולטנות עומאן והם מביעים תמיכה ביחסים מלאים עם ישראל. כידוע, עומאן מוזכרת כמי שעשויה להיות מדינת המפרץ הבאה שתכריז על יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל. לאחר הסכמי אוסלו באמצע שנות התשעים, עומאן הקימה בתל אביב משרד אינטרסים שנסגר עם תחילת האינתיפדה השנייה.

בעקבות הופעת החשבונות לאחרונה, טוען מקור המקורב למערכת הביטחון בעומאן כי מדובר בחשבונות פייק ולא באמת של משתמשים אותנטיים מהסולטנות. בעומאן מייחסים את הופעת החשבונות החדשים לארגון שהוקם באחרונה ווירטואלית תחת השם "אגודת הידידות ישראל עומאן" ופועל בין השאר להעברת מסרים מישראלים לעומאנים באמצעות ערוץ יוטיוב מיוחד. אותו גורם מוסיף כי מדובר בקמפיין תקשורתי מאורגן וממומן היטב לשנות את דעת הקהל בעומאן, ורומזים שמי שעומד מאחוריו הוא לא אחר מהשלטון באמירויות. אותו מקור מדגיש כי הנורמליזציה מבחינת עומאן אינה קרובה וגם לא תקרה בקרוב אפילו במקרה שהנשיא טראמפ יוכרז כמנצח בבחירות שנערכו אתמול בארה"ב. במקור אף ציין כי הנורמליזציה אינה קשורה "בהתפתחויות הכלכליות", רמז לצורך של עומאן לסיוע כלכלי דבר שיכול לשמש כמנוף לחץ עליה לנרמל יחסים.

בינתיים עיתון עומאני מכחיש דיווחים שפורסמו באחרונה כי משלחת עומאנית ביקרה באחרונה בליווי משטרת ישראל במסגד אל אקצא בירושלים. לטענת העיתון המצטט גורמים רשמיים, אף משלחת עומאנית לא יצאה בשליחות רשמית לישראל בתקופה האחרונה.

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין