חוסל שר הנוער והספורט התימני שהיה גם מקורבו של נסראללה. מי מאחורי?

אמצעי התקשורת בתימן דיווחו היום כי :

اغتيال وزير الشباب والرياضة في حكومة ميليشيات الحوثيين حسن زيد في صنعاء  – חוסל שר הנוער והספורט בממשלת המיליציה החות'ית חסן זייד בצנעא בירת תימן.

אז מי חיסל את מקורבו של מזכ"ל החיזבאללה – נסראללה בתימן?

חסן נסראללה מקונן היום בוודאי בבונקר שלו את מותו של חסן זייד, שר הנוער והספורט בממשלה התימנית שהוקמה על ידי החות'ים בצנעא. הממשלה הזו אינה מוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ונחשבת לזרוע של איראן בתימן.

החיסול של זייד התרחש היום בבוקר בעת שהיה ברכבו ביחד עם אחת מבנותיו. מתנקשים אלמונים ריססו את הרכב ונמלטו מהמקום. השר התימנית מת במקום ובתו פונתה במצב קשה לבית החולים. זייד נחשב לדמות מפתח עבור המחנה השיעי בתימן. הוא עמד בראש מפלגת "האמת" ,הזרוע הפוליטית של החות'ים. לפי מקורות ערביים, זייד היה אחראי על טיפוח הקשר בין טהראן וכן המרכז הדתי בקום לבין החות'ים. כמו כן בתוקף תפקידו הוא פיקח על הקמתם והפעלתם של מחנות אימון צבאיים לצעירים ולצעירות הנמנים על תומכי החות'ים. גורמי ביון מערביים טענו כי זייד היה מעורב בצורה פעילה בהלבנת כספים ומימון תאי טרור.

اليمن: اغتيال وزير الشباب في حكومة "ميليشا الحوثيين" الإنقلابية

מי חיסל את זייד ולמה זוהי שאלה שאין עליה תשובה ברורה. מצד אחד, זייד מוקם במקום ה-14 ברשימת החיסול הסעודית לבכירי ההנהגה של החות'ים ולכן האצבע המאשימה מופנית באופן טבעי לריאד. לסעודים היה עניין מיוחד בחיסול בייחוד לאחר שאתמול החות'ים הרהיבו שוב עוז ושלחו כטב"מים ממלוכדים לשדה התעופה אבהא. מנגד גורמים אחרים טוענים כי החיסול של זייד הוא חלק ממאבק פנימי בתוך שורות החות'ים, כשהפלגים השונים מתמודדים על שליטה, השפעה וכסף.

اول صورة لطفلة القيادي الحوثي " حسن زيد " وهو معها قبل مقتله بساعات .. وهذا هو اسمها الحقيقي

 

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין