המורדים הסורים פינו את כל קו הגבול סוריה-ירדן במחוז סוידאא'.

אתמול פרצו אתרי חדשות בלבנון וסוריה בחדשות אותם הגדירו כחשובות היותר.

כותרת הידיעה היתה:כוחות המורדים בדרום מחוז סוידאא שבסוריה המחזיקים את כל אזור גבול עם ירדן  נסוגו אל שטח ירדן וכוחות צבא סוריה השתלטו עליו.

מקורות צבאיים סורים טענו כי המיליציות השיעיות העירקיות-אלחשד אלשעבי ביחד עם עוד כוחות אחרים מארמיה 5 של צבא סוריה השתלטו על נקודת גבול 151 לאחר התקפה מסיבית ודחקו את כוחות המורדים אל מחוץ לשטח. ובסך הכול השתלטו על קו גבול באורך של 57 ק"מ ולמעשה השתלטו על כל קטע הגבול עם ירדן והשייך למחוז  סוידאא הסורי.

אלא שחדשות "מלהיבות" אלו אינן אלא מנקודת מבטם של צבא המשטר.

בפועל העניינים לא כל כך מוצלחים מבחינת הסורים.

אותו כוח משימה סורי הפועל ממזרח לסוידאא איבד הרבה מכוחו לאחר שרוב הכוח האיכותי נלקח ממנו למערכה בדיר א-זור.הכוחות שנשארו מורכבים ברובם מלוחמי מיליציות בעלי הכשרה צבאית עלובה למדיי והם אינם מסוגלים להתגבר על כוחות המורדים .

הפרשן הצבאי והמומחה האסטרטגי -האלוף הד"ר פאיז דווירי – المحلل العسكري والخبير الاستراتيجي، اللواء فايز دويري، המרבה להופיע בערוצי התקשורת המרכזיים בעולם , טוען כי אכן כוחות המורדים שפעלו על גבול ירדן במחוז סוידאא נסוגו וזאת לאחר  שקבלו הוראה מפורשת מחפ"ק הכוחות המרכזי – אלמוכ שבירדן שמנוהלת על ידי קצינים אמריקאים בכירים וישנם שם נציגי כוחות מצבאות שונים כולל ישראל (על פי מקורות זרים) .

ככל הנראה הנסיגה היא חלק קטן מפעולות שונות המתבצעות כרגע בכל אזור דרום סוריה וכלולות בהסכמה נרחבת בין רוסיה וארה"ב בניסיון למצוא את הדרך להפסקת מלחמת האזרחים בסוריה.

 

 

כתיבת תגובה