במסגרת תרגילית: הצי הרוסי "השמיד" ספינות אוייב מול חופי סוריה. משמעות

ביירות, לבנון – באזור המזרחי של הים התיכון, סמוך לבסיס הצי הרוסי בטרטוס, נערכו תרגילים להבטיח נתיבי שייט של ספינות אזרחיות וטיפול במקרים שנגרמו נזק כתוצאה מפריצת קרבות.

אניית מלחמה גדולה נגד צוללות, "האדמירל קולקוב", יצאה מהבסיס הימי במחוז טרטוס בסוריה, אל עומק הים התיכון.
על פי תרחיש התמרונים, ספינת סוחר הותקפה על ידי צוללת אויב. על צוות הספינה הוטלה המשימה למצוא ולהשמיד את צוללת האויב הפוגעת.

מסוק קרב ימי מדגם קאמוב – Ka-27 ,הרוסי ,המריא מהספינה כמה קילומטרים מהחוף, סמוך לנמל הסורי – בניאס.

על סיפון הספינה יש מערכת שלמה של מערכות אלקטרוניות לאיתור צוללות גם בעומק רב.
לאחר שטס מעל האזור הימי, מצא המסוק מטרה תת-מימית ושלח הודעה לקברניט האדמירל קולקוב, שהחליט לתקוף את צוללת האויב הווירטואלית באמצעות פצצות עומק.

יתכן שהצוללת לא פעלה לבד. המשימה של כל הספינות המשתתפות במבצע היא לפקח על המצב בעומק ועל פני השטח, ולהקים אזור בטוח למעבר של ספינות מסחריות, על פי ערוץ זבזדה –  Zvezda  הרוסי.
כתוצאה מהתרגילים הצליחה המכלית הרוסית להגיע לנמל היעד שלה. כוחותיו של אויב "הרפאים" –  הושמדו, ספינות הצי הרוסי עדיין בכוננות, והן נשארו לשמור על בטיחות השייט בגזרת מזרח הים התיכון.

סרטון מהתרגיל : 

השאלה היא :איזה מסר ניסו הרוסים להעביר לכל הצדדים המעורבים בסכסוך בסוריה? ולמי בדיוק ? 

כפי שנמסר בדיווח, התרגיל התבצע מול נמל – מסוף הנפט הראשי של סוריה, בחופי העיירה בניאס , דרומית לנמל האזרחי בלטקיה וצפונית למעגן הצבאי הימי של רוסיה בטרטוס , והוא למעשה נועד לתרגל אבטחת נתיבי שייט למכליות המביאות מוצרי נפט מוגמרים לסוריה ובעתיד פינוי נפט גולמי משדות הנפט הסורים ,הנמצאים כרגע בשליטת הכורדים והאמריקאים. הרוסים מעריכים כי בעתיד, בכל הסדר פוליטי בסוריה יוחזרו שדות הנפט לרשות השלטון הסורי המרכזי , שייצא את הנפט למדינות בעולם ובכסף שיקבל יוכל להתחיל להחזיר את החוב הכספי העצום שיש לסוריה אצל הרוסים.

הרוסים רומזים שלא יקבלו כל הפרעה לייצוא וייבוא של מוצרי נפט סורים דרך נמל המוצא היחיד לים , וכי בכל הסדר פוליטי עתידי הנמל ישרת את החוב לרוסיה תחת אבטחה רוסית מלאה.