השקעה לעתיד:החיזבאללה מקים יחידות "עממיות" ללחימה נגד דאעש לצד הצבא.

לאחר המערכה על אזור ערסאל שעל גבול סוריה-לבנון בו הצליח החיזבאללה לסלק את לוחמי אלנוצרה מהאזור על תוך פנים שטח סוריה,הצהיר צבא לבנון כי הוא יכול,בכוחות עצמו, לטפל עכשיו בכוחות דאעש שתפסו עמדות בתוך שטח לבנון על הגבול עם סוריה באזור ראס בעל בק , לא הרחק מריכוזי אוכלוסין של החיזבאללה.

Photo published for “المستقبل”: سلاح “حزب الله” أكبر انتهاك لسيادة الدولة

הצהרות אלו באו בעקבות ההצהרות המזלזלות של החיזבאללה  עם סיום הלחימה כי "מיד שצבא לבנון יהיה מוכן לקבל את אזור ערסאל שהחיזבאללה טיהר – החיזבאללה ישמח למסור אותו לידיו". רמז להערכת אפס שנותן החיזבאללה לצבא לבנון.

ארה"ב אף שלחה כוחות מיוחדים שייעצו לצבא לבנון בלחימה זאת . 

ואכן בימים האחרונים החל צבא לבנון בתנועות לעבר מעוזי דאעש על הגבול תוך הפעלת ריכוך ארטילרי כבד על המעוזים לקראת הסתערות.

גם החיזבאללה, שלא היה יכול להתאפק להראות שהוא חלק מלבנון,הפעיל סוללות תותחים ורקטות וירה לעבר מעוזי דאעש.

עכשיו מתפרסם כי באזור הישוב "אלקאע" -القاع" הוקמה,כאילו יש מאין, מיליציה חמושה של בני המקום שהכריזו על הצטרפותן למאמץ הצבאי של צבא לבנון בלחימה באזור מגוריהם.

לכולם היה ברור כי מיליציה זאת לא הוקמה פתאום ובטח לא השיגה בכוחות עצמה את נשקה.

מתברר כי החיזבאללה הקים את מיליציית – פלוגות אלקאע  – "سرايا القاع" ,מסד"כ הלוחמים שלו הגרים באזור, והם יצטרפו לצד כוחות לבנון לקרבות נגד דאעש.

בבא היום והחשבון החיזבאללה "ינכס" לעצמו את תהילת ההישגים של טיהור צפון לבנון וינסה להפוך אותם למנדטים בבחירות לנשיאות לבנון . 

לא שעכשיו הוא לא שולט על זהותו של נשיא לבנון.

בתגובה על הצטרפות מיליציית " פלוגות אלקאע" הנוצרית,לצבא לבנון באופנסיבה שלהם נגד דאעש באזור הגבול הסורי,ירו היום דאעש 7 רקטות גראד על העיירה.

כתיבת תגובה