מבזקי חדשות ליום 18-10-2020. מתעדכן

*- אל"מ עלי מחמוד חסן, מחטיבה 7 של גייס 5, נהרג מוקדם יותר היום במערב מחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה  במהלך פעולות חדשות נגד כוחות דאעש באזור.  עוד מפקד שדה בכיר שנהרג במדבר הסורי מפעילות דאעש.

תמונה

*- המב"מ חסר תועלת כל עוד וישראל אינה תוקפת בלבנון – מכון וושינגטון .

*- מתקפת טיליי סקאד קטלנית על אזרבייג'ן –

15 אזרחים נהרגו ו -40 אחרים נפצעו לאחר שצבא ארמניה פתח במתקפת טילים לעיר השנייה בגודלה במדינה, גנג'ה.

משרד התובע הכללי האזרי הודיע כי התקיפה התרחשה בשעות המוקדמות של יום שבת כששתי טילים כבדים פגעו בבנייני דירות במרכז גנג'ה וגרמו לנזקים קשים.

הדובר הנשיאותי של אזרבייג'ן, חיקמט חג'ייב, גינה בסדרת ציוצים את תקיפת הטילים והדגיש כי לפחות 20 בניינים הושמדו על ידי טיליי ארמניה, שלדבריו היו מסוג סקאד.

*- מלחים אמריקאים נחלצו לעזרת ספינה איראנית שנקלעה למצוקה בלב ים .

A USS Winston S. Churchill team provides food and water to an Iranian-flagged dhow in distress in the Arabian Sea, Oct. 15.

*- לנוכח תמונת המצב האזורית העדכנית ואינטנסיביות החיכוך שפחתה בכמה גזרות, שינה צה"ל את סדר הדחיפות לטיפול באיומים.

בעוד שחיזבאללה בצפון נשאר האויב המסוכן ביותר, גם בעורף וגם בחזית, דווקא הסדרה בעזה – או לחילופין מוכנות למערכה גדולה שם – נחשבים כיום במערכת הביטחון לנושאים שיש לטפל בהם בדחיפות הרבה ביותר.

*- במסיבת עיתנואים בוושינגטון נחשף אתר צבאי חדש המשמש בסיס לתוכנית הגרעין.

קבוצת אופוזיציה איראנית חשפה אתר מוסתר חדש באיראן המשמש לתוכנית הגרעין האיראנית.

Satellite Imagery

*- לבנון : במסגרת יום השנה לאינתיפאדת הווטסאפ בלבנון (מחאות על רקע כשלון הכלכלי של הממשלה הלבנונית) יצאו עשרות אלפי מפגינים להפגין ברחבי הערים הגדולות במדינה.

צבא לבנון העלה כוננות אמש לקראת אותן הפגנות (ההפגנות פסקו עקב נגיף הקורונה והתחדשו לאחר הפיצוץ בביירות) (קרדיט: עולם החדשות בטלגרם)

*- ארמניה תקפה את העיר השניה בגדולה באזרבייג'אן – גאנג'ה. הרס עצום נגרם לבניין בן 2 קומות שקרס על יושביו. לא ידוע על מספר הנפגעים, רובם לכודים מתחת להריסות, כולל ילדים.

*- ח"כ עופר כסיף הגיע לבית חולים קפלן לבקר מחבל מהג'יהד האסלאמי ששובת רעב.

*- נמלי איראן פועלים כרגיל, לאחר מתקפת סייבר.

*- הסנקציות האמריקניות עצרו את המסירה של שני מיליון חיסונים נגד שפעת.

איראן אומרת כי הסנקציות האמריקניות פוגעות באיראנים רגילים. גורמים רשמיים טוענים, כי הסנקציות פגעו במתן חיסונים נגד שפעת. איראן נלחמת בימים אלה בגל השלישי של מגיפת הקורונה.

*- עכשיו זה וודאי היה לחיזבאללה אפשרות לירות על חייל בודד והוא בחר לא לעשות זאת.