מאמץ כלל אירופי לבלום תופעת הברחת מהגרים וסחר באמצעי לחימה ובסמים

מבצע נרחב של כוחות שיטור בעשרות מדינות באירופה הוביל ליותר מ-160 מעצרים בחשד לעבירות של הברחת מהגרים וסחר באמצעי לחימה ובסמים, בעיקר מצד גורמי פשיעה בדרום מזרח היבשת.

סוכנות השיטור האירופית, היורופול, דיווחה כי במבצע, שנמשך בין 24 ל-27 בספטמבר, השתתפו קרוב ל-9,000 אנשי אכיפת חוק מ-23 ממדינות האיחוד, 12 מדינות שאינן חברות ובהן בריטניה וארה"ב, סוכנויות אכיפת החוק של האיחוד ומוסדות אכיפה בינלאומיים.

הכוחות ביצעו מעקבים והגבירו את אמצעי הבקרה בנקודות נבחרות של חציית גבולות אחרי ניתוח מעמיק של המידע, כאשר יותר מ-390 אלף בני אדם ו-44 אלף כלי רכב נבדקו. 166 חשודים נעצרו, בהם 73 על הברחת מהגרים, 17 על סחר בכלי נשק, 37 על הברחת סמים וחשוד אחד שנגדו היה צו מעצר בינלאומי. בנוסף, נתפסו 51 כלי נשק ו-47 ק"ג של סמים.

"פושעים מדרום מזרח אירופה מרחיבים באופן גובר את רשת ההשפעה שלהם", אמר ג'ארי ליוקו, מנהל מרכז הפשיעה החמורה ביורופול. "אנחנו מחויבים לעבוד באופן צמוד עם האזור ותומכים בגישה של תיאום בינלאומי להתמודדות עם פשע מאורגן".

"הביטחון מעולם לא פסק בשל מגפת הקורונה", הדגיש ויטוריו ריצי, סגן מפקד משטרת איטליה. "הרשת של שיתוף הפעולה הבינלאומי בין כוחות המשטרה היא חזקה ופעילה כי רק באמצעות שילוב מידע ופעולות בכל המדינות, אנחנו יכולים להילחם בפשע שהופך לחוצה גבולות יותר ויותר".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם