מבזקי חדשות ליום 9-10-2020. מתעדכן

*- בית המשפט ביוון קבע כי מפלגת הימין הקיצוני הניאו נאצית "השחר המוזהב" היא ארגון פשע והרשיע שבעה חברי פרלמנט לשעבר, בהם המנהיג לשעבר, ניקולאוס מיכלוליאקוס, בהכוונה של ארגון פלילי. חברים נוספים בארגון הורשעו בהתקפות אלימות נגד דייגים מצרים ופעילים של מפלגות שמאל.

*- המשוררת האמריקאית-היהודייה, לואיז גליק, היא הזוכה בפרס נובל לספרות לשנת 2020 על "הקול הפואטי שלא ניתן לטעות בו, אשר יחד עם יופי מחמיר, הופך את הקיום האינדיבידואלי לאוניברסלי". (ערוץ מבט עולמי)

*-  יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר קורא לראש הממשלה להציג בפני הועדה את ההסדרים שנחתמו מול איחוד האמירויות וגם מול בחריין בטרם יאושרו במליאה. לרבות פרטים מסווגים שאינם מופיעים בלשון ההסכמים.

עוד הוסיף ח"כ צבי האוזר:* "ראש הממשלה חייב להציג בפני ועדת החוץ והבטחון את כל פרטי ההסכמים לרבות הפרטים החסויים, המשמעויות הביטחוניות וההשלכות הצפויות. *אסור שהכנסת תהיה חותמת גומי של הממשלה. בנוסף על רה״מ להציג בפני הועדה את פרטי מזכר ההבנות שנחתם עם בחריין ושלא יוצג לאישור מליאת הכנסת."

*- היום נחתם הסכם תעופה חדש עם ממלכת ירדן. הסכם זה מהווה חלק נוסף בפתיחת השמיים מזרחה.נתיב החציה בגבול ירדן- ישראל צפוי להיות מצפון לים המלח מעל יריחו בערך.

*- טראמפ : כל הכוחות האמריקניים הנמצאים באפגניסטן יחזרו הביתה עוד לפניי חג המולד.

*- האוצר האמריקאי, מטיל סנקציות על 18 בנקים איראניים.

*- בכיינות איראנית; זריף: ארה"ב רוצה לפוצץ את הערוצים הנותרים שלנו כדי לשלם עבור מזון, תרופות על רקע מגיפה הקורונה.

*- השקט היחסי בעזה יכול לבוא לקיצו בקרוב, כשהגורם המתסיס שם הוא הכסף הקטרי שהולך ואוזל. ברצועת עזה ובעיקר מצד חמאס כבר נשמעים קולות לקוראים להביא להסלמה. הערב (חמישי) אנו מפרסמים לראשונה כי קיימים מגעים בין גורמים בכירים מאוד בישראל, כדי לוודא שהכסף ימשיך לעבור.

ראש המוסד ומתאם פעולות הממשלה בשטחים מקיימים מגעים ושיחות עם בכירים מאוד בקטר, כך פורסם במהדורה המרכזית. נושא השיחות המרכזי – האפשרות שהכסף הקטרי ימשיך לזרום לרצועה גם בחודשים הבאים.

המאמץ של ישראל בא מתוך הבנה שבסוף החודש הקרוב צפוי הכסף הקטרי ברצועה להיגמר. מתוך כך חמאס מתחיל לאיים ומדבר על כך שהוא לא ישב בשקט נוכח המחסור בכסף ההכרחי הזה. לכן במערכת הביטחון נערכים למצב בו תוך שבועות אחדים נמצא עצמנו בסבב הסלמה נוסף, וזאת אם המצב ברצועה יחמיר.

הכסף הזה הוא גורם מרגיע מבחינת חמאס ברצועה, והוא זה שיכול לדחות את הסבב הבא. מכאן שישראל מנהלת למעשה מאחורי הקלעים, ובשקט עד כה, את המאמצים לבלום אפשרות לעימות נוסף מול חמאס ברצועה. (אורי אינטליניוז)

*- הנשיא בשאר אל-אסד אישר כי אין כוחות איראניים על אדמת סוריה, וכי הנוכחות האיראנית מיוצגת על ידי מומחים צבאיים בלבד.

אל-אסד אמר ל"ספוטניק ": אין לנו כוחות איראניים וזה מאוד ברור. הם תומכים בסוריה, הם שולחים מומחים צבאיים ועובדים עם כוחותינו בשטח, והם נמצאים עם הצבא הסורי.

*- השוטר ששם ברך על צווארו של פלויד וגרם למותו שוחרר בערבות של מיליון דולר. אף אחד לא יודע מאיפה הוא הביא את הסכום הזה.

*- קטאר ביקשה רשמית מארצות הברית לרכוש מטוסי F-35 .

רויטרס, מצטט מקור אמריקני שאומר. יחסי קטאר עם חמאס, עלולים לסכל את המאמצים של דוחא, לרכוש את מטוס הקרב – F-35.

*- עמוד השער החדש והמדהים של הטיים האמריקאי :

תמונה

*- נגיף הקורונה הרג עד כה בארה"ב יותר מאשר אלו שמתו ב-5 השנים האחרונות מנגיף השפעת.

*- לראשונה מזה 70 שנה יוטל עוצר בברלין בגלל התגברות מספר חולי הקורונה.

*- אז אתה ניצול COVID-19 – כמה זמן תימשך החסינות שלך?

מאמר שפורסם (https://www.nature.com/articles/s41591-020-1083-1) אתמול בכתב העת Nature Medicine מתחיל בלשון המעטה הזו של השבוע: "שאלה מרכזית שלא נפתרה במחלת נגיף הקורונה הנוכחי  היא משך החסינות הנרכשת."

חסינות – העובדה שהחלמה מזיהום מקנה יכולת כמעט קסומה להדוף את אותו פתוגן בעתיד – הוא אחד התחומים המרתקים ביותר בביולוגיה ועומד בבסיס תקוות רבות להכיל את SARS-CoV-2 (הנגיף הגורם לקוביד- 19). ניתן להשיג חסינות מזיהום או חיסון, או אפילו מזיהום בנגיף קשור, ובמקרה זה ,זה נקרא חסינות צולבת.

אנחנו עדיין לא יודעים את התשובה ל"שאלת מפתח לא פתורה "זו, אבל עכשיו אנחנו קצת יותר קרובים. באופן ספציפי, אנו יודעים כעת כי התשובה לכמה וירוסים קשורים זה לזה היא "לא מאוד ארוכה".

תמונה