אסד:אין אצלנו כוחות איראניים רק מומחים צבאיים עובדים עם כוחותינו בשטח

נשיא סוריה חושב שאם הוא יחזור שוב ושוב על אותו שקר העובדות יהפכו לנכונות אחרת קשה להאמין לטענותיו שאין חיילים איראנים על אדמת סוריה.

מומחים מעריכים כבר זמן רב כי סד"כ הכוחות האיראנים על אדמת סוריה הינו כמה אלפי חיילים ומיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן מונים כמה עשרות אלפי לוחמים שיעים שהגיעו במימון איראני ממגינות שיעיות באסיה.

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, טוען בראיון כי אין כוחות איראניים על אדמת סוריה וכי הנוכחות האיראנית מיוצגת על ידי מומחים צבאיים בלבד.
נשיא סוריה אמר בראיון לרשת החדשות הרוסית "ספוטניק ":" אין אצלנו כוחות איראניים וזה מאוד ברור. הם תומכים בסוריה, הם שולחים מומחים צבאיים ועובדים עם כוחותינו בשטח והם עם הצבא הסורי ".
אסד המשיך והסביר: "בוא ניקח דוגמה מעשית: לפני כשנה בקשו האמריקאים מהרוסים לשכנע את האיראנים שהם צריכים להיות במרחק של 80 ק"מ מהגבול עם רמת הגולן שנכבש על ידי הישראלים."

"למרות שלא היו חיילים איראנים באזור זה, האיראנים היו מאוד גמישים, והם אמרו: "אוקי לא יהיו צוותים איראנים מדרום לקו הזה."

"האמריקנים אמרו שאם האיראנים יסכימו לכך, הם יסוגו מהחלק המזרחי הכבוש של סוריה על הגבול עם עירק, ומהאזור שנקרא אל-תנף, אבל שום דבר לא קרה והם לא נסוגו. "
אלאסד הוסיף בהקשר זה: "הנושא האיראני הוא עילה להמשיך לכבוש את אדמות סוריה ולתמוך בטרוריסטים. כל דבר אחר עליו הם מדברים הוא לא יותר משקרים וטענות שווא. לכן, אני לא חושב שיש פתרון אמתי עם האמריקנים כל עוד הם לא רוצים לשנות את התנהגותם. "

Image