ניו יורק נגד השכונות החרדיות בניסיון לעצור את התפשטות נגיף הקורונה

ראש העיר של ניו יורק, ביל דה בלזיו, הודיע כי הוא מתכוון לסגור בתי ספר ולהטיל מגבלות נוספות על תשע שכונות בברוקלין ובקווינס, שבהן יש קהילות חרדיות גדולות, בניסיון לעצור את התפשטות נגיף הקורונה.

קרוב לשבוע לאחר שהלימודים בעיר התחדשו באופן מלא במוסדות החינוך, לראשונה מאז הסגר באביב האחרון, הכריז דה בלזיו כי החל מיום רביעי ייסגרו בתי הספר הציבוריים והפרטיים, כולל ישיבות, בשכונות בורו פארק, גרייבסנד, בנסונהרסט, מידווד ושיפסהד ביי שבברוקלין ובפאר רוקוויי וקיו גרדנס שבקווינס. במקום זאת, יעברו התלמידים ללמידה מרחוק.

עוד כוללת התוכנית, שעדיין מצריכה את האישור של המושל אנדרו קואומו, את סגירת כל העסקים הבלתי חיוניים ומסעדות לא יוכלו לקבל לקוחות. ב-11 שכונות נוספות ייסגרו חדרי הכושר והבריכות והמסעדות לא יוכלו לפתוח שולחנות בתוך המבנים. עם זאת, מקומות הפולחן יוכלו להמשיך בפעילות רגילה בינתיים בכל האזורים.

"היום, לצערי, זה לא יום לחגיגה. זה יום קשה נוסף", אמר דה בלזיו לעיתונאים. "המטרה פה היא לעשות הכל כדי לעצור משהו גדול יותר מלהתרחש כעת. זה ידרוש הקרבה. אנחנו מדברים על אנשים שעברו הרבה, אבל זה משהו הכרחי כדי למנוע מהעיר הזו לחזור למקום שבו היינו לפני חודשים".

ראש העיר ניו יורק פיזר הלוויה עם מאות חרדים

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם