מבזקי חדשות ליום 26-9-2020. מתעדכן

*-  על פי סוכנות הידיעות העיראקית הממשלתית, עירק הקימה ועדה בהוראת משרד ראש הממשלה לבחון הקמת כורים גרעיניים ל"מטרות מחקר ".

*-לפי דיווחים בתקשורת הלבנונית (אל-מנאר ואל-אח'באר) שמצטטים גורמי ממשל אמריקאים, ארה"ב הציעה להוציא לחלוטין את הכוחות הצבאיים שלה מעיראק בתמורה להסכם נורמליזציה בינה לבין ישראל.

*- תקדים … מנהיג צפון קוריאה מתנצל על הריגת "מתנגד" דרום קוריאני.

*-שיאים בימי קורונה – עדכון עולמי:

🦠 מחר ככל הנראה נחצה את רמת ה32 מיליון חולים בכל העולם.

🦠אתמול אצלנו שוב נשבר שיא- יותר מ- 7000 נדבקים ביממה. צעדי הסגר יוחמרו היום.

🦠בארה"ב נחצה רף ה- 200 אלף מתים מהקורונה. טראמפ אמר כי בזכות הצעדים שלו, לא הגענו ל-2.5 מיליון.

🦠באירופה מחמירים צעדים באזורים שונים, בעיקר סגרים מקומיים. בספרד היו אתמול 10,000 נדבקים חדשים.

🦠בבריטניה היו אתמול כמעט 5,000 נדבקים ופאבים נדרשים להיסגר מוקדם. בוריס ג'ונסון, הורה הבוקר על מגבלות נוספות כדי למנוע התפשטות נוספת של הקורונה. עובדים במשרדים קיבלו הוראה לעבוד מהבית אם אפשר, הקנס על אי חבישת מסכה הוכפל ל 200 ליש"ט (870 ש"ח), מספר המשתתפים בחתונות הוגבל ל 15 איש. "אם אנשים לא יכבדו את המגבלות נצטרך לעשות סגר, מה שיפגע בקשר בין אנשים, קשר שאנחנו כל כך זקוקים לו" אמר.

שיעור השימוש ברכבת התחתית בלונדון צנח בלמעלה מ 60% מאז תחילת המגפה. (מקור: The Daily Shot – הראל פיננסים)

*- מצלמת האבטחה החדישה של חברת רינג היא רחפן שעף סביב הבית שלך

מצלמת האבטחה הביתית האחרונה מצלצלת ( משחק מילים – רינג) בטיסה – תרתי משמע. מצלמת ה- Always Home החדשה היא רחפן אוטונומי שיכול לטוס בתוך הבית שלך כדי לתת לך נקודת מבט על כל חדר שתרצה כשאתה לא בבית. ברגע שהיא סיימה לטוס, ה- Home Home Cam חוזרת למעגן שלה כדי לטעון את הסוללה שלה. זה צפוי לעלות 249.99 דולר .תחילת האספקה- בשנה הבאה.

ג'יימי סימינוף, מייסד רינג ו"ממציא הראשי ", אומר כי הרעיון מאחורי מצלמת הבית תמיד הוא לספק נקודות מבט רבות ברחבי הבית מבלי לדרוש שימוש במספר מצלמות.

*- האמירתים שוקלים מכירת מטוסי פ-16 לאחר שיקבלו פ-35 (עוד כמה שנים טובות). המועמדת הטבעית לרכישה היא בת הברית שלהם, יוון ,אליה נשלחו השבוע 4 מטוסי פ-16 במסגרת תרגיל משותף.

*- שוויץ לא יצאה למלחמה זה 200 שנה. מדוע היא זקוקה למטוסי קרב חדשים? ולכן יבצעו את הרכישה לאחר משאל עם מפני שזה בזבוז כסף לחינם.

*- ועדות התנגדות בעזה: "אנו קוראים לכניסה מהירה של ציוד רפואי וחומרי מעבדה הקשורים למכשירי בדיקת נגיף קורונה, והאויב הציוני נושא באחריות המלאה לכל עיכוב בכניסתם".

*- דיווחים על כך שהרל"ש של קאסם סולימאני (אללה ירחמו) נמצא מת באיראן.

*- נגיף הקורונה ממשיך לעבור מוטאציות והוא הופך יותר ויותר בעל תכונות הדבקה טובים יותר.

*- באירן טוענים שהם חווים כרגע כבר את הגל השלישי של הקורונה .

*- ויטמין די יכול להוריד בחצי את הסיכון להידבק.

*- בכיר במרכז לבקרת מחלות בארה"ב – החיסון לא יהיה זמין לפני יולי 2021 .

*- בניסיון לעצור את הנפילה בערך הלירה הטורקית נגיד הבנק המרכזי העלה את הריבית השנתית ל-10.25 אחוז.

*- "אלחדת" – מחלקת האוצר של ארה"ב הודיעה על הטלת סנקציות על אישים וישויות באיראן המעורבים בסוגיות של זכויות אדם, וביניהם שופטים ומנהלי בתי כלא. ערוץ "אלחדת'" מדווח כי מדובר בגורמים הקשורים להוצאתו להורג של המתאגרף האיראני, נויד אפכארי. ערוץ איראן תור

*-  רדיו "פרדא" – שה"ח של רוסיה, סרגיי לברוב, ושה"ח של איראן, מחמד-ג'ואד ט'ריף, קיימו היום מסיבת עיתונאים משותפת. לברוב הבהיר כי רוסיה בשום מצב לא תבסס את המדיניות שלה על בסיס דרישות בלתי-חוקיות ותוקפניות של ארה"ב, דרישות שלמעשה חסרות כל תוקף חוקי. הוא הביע תקווה כי מדינות נוספות ילכו בדרך זו. ט'ריף מצדו הבהיר כי שיחותיו עם לברוב היו מועילות וכי נשיאי שתי המדינות עוקבים אחר ביצוע ההחלטות ואחר השת"פ בשלל התחומים. ט'ריף אמר כי השניים דנו בהסכם הגרעין, בלחצים שארה"ב מטילה על איראן ובהפרות של החלטות מועבי"ט מצד ארה"ב כנגד איראן. ט'ריף ציין כי איראן מקווה שרוסיה תצליח לגרום למועבי"ט להיות מסוגלת לעמוד כנגד צעדיה החד-צדדיים של ארה"ב. ערוץ איראן תור