שערוריות סמים בתעשיית הקולנוע המפורסמת של הודו

סרט רע: כמה מהשחקניות הבולטות ביותר בבוליווד יגיעו בימים הקרובים לחקירה בסוכנות למאבק בסמים, במסגרת חקירה על רשת נרחבת לסחר בסמים בתעשיית הקולנוע המפורסמת של הודו.

דיפיקה פדוקון, אחת השחקניות הבולטות של בוליווד שגם זכתה באוסקר ההודי, והשחקנית רקול פריט סינג צפויות להגיע מחר לתשאול ברשות לבקרת סמים, סוכנות אכיפת החוק הראשית בתחום המאבק בסמים. השחקניות שרה עלי חאן ושרדהה קאפור זומנו לתשאול ביום שבת. ההערכות הן שבהמשך יזומנו עוד שחקניות ושחקנים לחקירה.

מדובר בעליית מדרגה בחקירה שהחלה לאחר התאבדותו של סושנט סינג רג'פוט, מהכוכבים העולים בבוליווד, ביוני האחרון. משפחתו של רג'פוט האשימה את חברתו, השחקנית והמגישה ריאה צ'קרבורטי, כי היא גרמה להתאבדות אחרי שגנבה את כספו, נתנה לו סמים ותרופות ואיימה לחשוף את בעיותיו הנפשיות.

גם התקשורת החלה לפרסם כתבות נגד צ'קרבורטי, כולל טענות לשימוש בסמים. בעקבות זאת, החלה הרשות לבקרת סמים בחקירה ועצרה מספר סוחרי סמים שהחלו לחשוף פרטים על המעורבות של דמויות בהוליווד. גם אחיה הצעיר של צ'קרבורטי, הסוכנת שלה ג'איה סאהא, היו בין העצורים והובילו למעצרה של צ'קרבורטי עצמה לפני כשבועיים.

החוקרים בדקו את תכתובות הווטסאפ של העצורים, כולל של סאהא וצ'קרבורטי, וכך הגיעו לשמותיהן של השחקניות הידועות שזומנו לחקירה. עם זאת, עורך דינה של צ'קרבורטי, טען היום כי השחקנית לא סיפקה לחוקרים אף שם, מלבד אמירתה שרג'פוט צרך מריחואנה לכל אורך התקופה שהם הכירו. "אם הרשות או מישהו אחר טוענים שהיא הדליפה, אז זה לא נכון לחלוטין", אמר סטיש מנשינד. "אין שום שמץ ראיה שמצביע על כך שהיא הזכירה שם מלבד רג'פוט".

Bollywood: the Indian cinema industry

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם