מבזקי חדשות ליום 25-9-2020. מתעדכן

*- דייגים פלסטינים בעזה תפסו 73 טון דגי טונה ענקיים מתוך גבול הדייג שש המיילים הימיים השמורים ביותר מול חופי עזה.

ראש ועד הדייגים בעזה זקריה בייכאר הודיע:

"באמצעות ציוד הדיג הפשוט שלהם תפסו דייגים עזתיים 73 טונות של דגיי טונה ענקיים, באזור השישה קילומטרים מחוף המובלעת הנצורה.

היה להם מזל גדול לדייגים ,דגי טונה אינם חיים בים התיכון, אלא עוברים דרכו במהירות."

הדייג האחרון שתפס דג טונה היה אדל אבו-ריאל'ה אתמול יום רביעי, במשקל של כ -100 קילוגרמים ונמכר ב -2,500 שקל (735 דולר).

"זה מוכיח שהדייגים העזתיים הם אנשי מקצוע, אך הם סובלים כתוצאה מהמגבלות הישראליות שהוטלו עליהם".

ישנם כ -4,000 דייגים עזתיים העובדים בים ומספקים מזון לכ 60,000 איש. (קרדיט:מאיר בר)

*- תצ"א ממזל"ט איראני על נושאת המטוסים נימיץ' במיצר הורמוז:

*- דיווח- בחודש הבא יתפרסם בעיתון אנגלי דו'ח הטריבונל לחקירת רצח חרירי ושם תחשף עסקה סודית בין סוריה וארה'ב.
העסקה- סוריה תעזור לביון האמריקאי להגיע לראשו של מורנייה וכן תמנע מעבר ג'יהדיסטים לשטח עיראק משטח סוריה ובתמורה – כל הצמרת הסורית שהיתה מעורבת בחיסול חרירי – תנוקה מאשמה.

*- מספרי הקורונה האמתיים באיראן – לפי האופוזיציה :

*- צי המסוקים של צבא איראן הוא החזק ביותר במזרח התיכון

מפקד חיל האוויר של צבא הרפובליקה האיסלאמית של איראן, תא"ל יוסף קורבאני, אישר כי צי המסוקים של צבא איראן הוא החזק ביותר באזור המזרח התיכון, עם הטכנולוגיה המתקדמת אליה הגיעה עם מאמציהם ורעיונותיהם של צעירים וחברות ידע במדינה.

*-המצב בטטה. חקלאים בעיראק יצאו היום למחאה וחסמו כבישים באמצעות שקי תפוחי אדמה.החקלאים מוחים על המשך הייבוא למרות שיש מספיק תפוחי אדמה מתוצרת מקומית. הממשלה בבגדד הודיעה אמנם על הפסקת ייבוא של 29 גידולים חקלאיים כולל תפוחי אדמה אבל בפועל הייבוא נמשך. למה הייבוא נמשך? כי הוא מתבצע בעיקר מאיראן שלה יש מספיק השפעה וסוכנים עיראקיים כדי שיבטיחו את המשך ההגמוניה על השוק העיראקי. ( דורון פסקין)

*- איש העסקים האמירתי ח'לף אל חבתור אחד מעשירי המדינה שגם בולט בתחום קידום היחסים עם ישראל התראיין היום ואמר כמה דברים מרתקים. לדבריו, בעקבות ההסכם כבר החלה זרימה של תיירים ישראלים לדובאי. לאל חבתור רשת מלונות בדובאי, שכבר הודיעה כי תספק אוכל כשר. עם זאת, הוא סייג לגבי הצפיים האופטימיים בנושאי ההשקעות ואמר שמוקדם עדיין לקבוע מה היכולות של המשקיעים הישראלים בתחום הנדל"ן באמירות.

לגבי עתיד התיירות עם ישראל הוא הוסיף: "הקצנו (בבתי המלון שלנו) מקומות מיוחדים לתפילה עבור התיירים מישראל, ובקרוב יהיו קבוצות גדולות יותר של תיירים משם."

ובניגוד לאופטימיות מהקשר עם ישראל, הצהיר ח'לף אל חבתור כי קבוצתו מחפשת דרכים לצאת מלבנון שם היא מושקעת ב-400 מיליון דולר וזאת עקב המצב שם.(דורון פסקין)

*- המחאה במצרים נגד הנשיא א-סיסי נמשכת. ברחובות היא מינורית יחסית למרות מאמצי אלג'זירה. עם זאת, ברשתות יש פעילות ערה. אחד ההשתגים הפופולריים היום הוא #اقتحموا_مدينة_الانتاج_الاعلامي (התפרצו לעיר המדיה). מדובר בקומפלקס ליד קהיר שמשרת את תעשיית התקשורת המצרית הנשלטת על ידי שלטון א-סיסי. הפעילות ברשת מלווה בקריאות להיפרע מהשדרנים המובילים שמשרתים את השלטון ובניסיון להשתלט על אחד מערוצי התקשורת. זה כרגע לא צפוי לקרות אולם נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות כי במזרח התיכון כבר למדנו שהבלתי צפוי הוא הצפוי.(דורון פסקין)

*- אישור מכירת גז מאיראן לעיראק ל 60 יום.

*- עיראק – ארה"ב / ערוץ הטלגרם "צאברין ניוז" – מיליציית "פלוגות מפיץ הענקים" (+סריה קאצם אלג'בארין+) נטלה אחריות על שתי פעולות איכות שאירעו היום (23/09) בשעה 15:00, ובהן הותקפו שתי שיירות של סיוע לוגיסטי אשר העבירו בין היתר כלי רכב צבאיים של "הכוחות הכובשים" – הקואליציה הבינ"ל. צוין כי מטעני חבלה שהוטמנו בכבישים המהירים גרמו להשמדת כלי הרכב. המיליציה הצהירה כי לא תשקוט ולא תעצום עפעף כל עוד כוחות "הכיבוש" האמריקני גוזלים את אדמות עיראק. (ערוץ איראן תור)

*- 700 אלף הפלות בשנה באיראן! .

*-איראן – בינ"ל – ביע"ר / האתר הרשמי של האו"ם* – נשיא איראן, חסן רוחאני, נשא (22/09) נאום בפני העצרת הכללית של האו"ם ובו התייחס לנושאים שונים, וביניהם התפשטות נגיף קורונה, הסנקציות שארה"ב מטילה על איראן פעם אחר פעם ולתפקידה של איראן בקידום השלום באזור; הנשיא רוחאני קבע כי בשעה שכל מדינות העולם נעזרות זו בזו על מנת להתמודד עם נגיף קורונה, מתמודדת איראן לבדה בשל סנקציות חריפות שלא נראו כמותן בהיסטוריה. הוא הזכיר את הסיוע שאיראן העניקה לעמים באפגניסטן, בתימן ובסוריה ואף הזכיר כי איראן עומדת לצדו של העם הלבנוני וממשלתו במאבקם מול "הכובשים הציונים הקיצונים ומחרחרי המלחמה הזרים". הנשיא רוחאני הדגיש כי איראן אינה ראויה לסנקציות, כי התגמול של איראן, אשר פועלת לשלום, אינו מלחמה וכי התגובה למאבק של איראן בקיצוניות אינה טרור. יתרה מכך, הוא פנה למזכ"ל האו"ם ולחברות מועבי"ט והודה להם על תמיכתם באיראן ועל התנגדותם ואמירתם "לא" להחלטה הבלתי-חוקית של ארה"ב; הוא הוסיף כי זהו ניצחון לא רק עבור איראן, אלא עבור העולם כולו. (ערוץ איראן תור)