ארה"ב: משפט השוטרים שהרגו שחורה חפה מפשע- התפתחויות שנויות במחלוקת

הפגנות מחאה צפויות הלילה בעיר לואיוויל שבקנטקי, וככל הנראה גם בערים נוספות בארה"ב, אחרי שחבר מושבעים קבע כי רק שוטר אחד יועמד לדין על גרימת מותה של בראונה טיילור, וגם זאת עם סעיף מופחת של רשלנות.

טיילור (26), טכנאית בחדר מיון ללא עבר פלילי, נורתה למוות ב-13 במרץ האחרון כאשר שלושה שוטרים פרצו לביתה באישון לילה וללא אזהרה מוקדמת עם צו חיפוש לסמים שלא התגלו במקום. בן זוגה של טיילור, שחשד כי מדובר בפורצים, ירה ופצע את אחד השוטרים, ובתגובה הם פתחו באש וטיילור נפגעה אנושות ומתה בזירה.

אחד השוטרים, ברט הנקינסון, הודח מהמשטרה, אולם השניים הנוספים, ג'ון מטינגלי ומיילס קוסגרוב, נותרו בשירות. במאי הושג הסכם בין המשפחה לבין העירייה על פיצוי של 12 מיליון, אולם המקרה עורר דרישה להליכים פליליים נגד השוטרים, כאשר טיילור הפכה לאחד הסמלים של המחאה נגד אלימות משטרתית לצד ג'ורג' פלויד. גם כוכבים וספורטאים ידועים קראו "צדק לבראונה".

היום קבע חבר מושבעים כי רק הנקיסון יועמד לדין על שלושה סעיפים של סיכון שלא מרצון בדרגה ראשונה, שמשמעותה "מעורבות בהתנהלות שיוצרת סכנה משמעותית של מוות או פציעה פיזית חמורה לאדם אחר", וזאת בשל ירי באזור מגורים. העונש הוא עד חמש שנות מאסר וקנס של עשרת אלפים דולר.

פעילים מיהרו לקרוא להפגנות מחאה, אולם פרקליט המשפחה, בן קראמפ, ניסה להרגיע את הרוחות. "על אף שזה לא מה שרצינו, זה מקרב אותנו קרוב יותר להשגת צדק עבור בראונה טיילור", צייץ.

התובע הכללי של קנטקי, דניאל קמרון, הודיע שיקדם את ההליכים נגד הנקיסון והבטיח להקים כוח משימה שיבחן את ההליכים לביצוע צווי מעצר על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד.

ביונסה נגד השוטרים שירו בבראונה טיילור

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם