מבזקי חדשות ליום 24-9-2020. מתעדכן

*- אזהרה חמורה מה-OECD: כלכלת ישראל עוברת "זעזוע עמוק", הבעיות יחריפו . כלכליסט.

*- דובר צה"ל בערבית סא"ל  @AvichayAdraee פונה בטוויטר לשרת ההגנה הלבנונית  @zeinaakar ולשר הפנים  @M_MohamedFehmi
. "האם שר בלבנון מעז לבקר היום במתקן חיזבאללה שבו אירע הפיצוץ בלי אישור של חיזבאללה? ואם יעז לבקש, האם איראן תאשר לו?" שאל סא"ל אדרעי

*- פינלנד הציבה כלבים שאומנו להריח את וירוס הקורונה בנמל התכופה של הלסינקי.

*- המלך סלמאן הסעודי – חובה לפרק את החיזבאללה מנשקו.

*- וולמארט בוחנת משלוח ערכות בדיקה לוירוס הקורונה באמצעות רחפנים.

*- מפקד כוח הצי של משמר המהפכה, עלי רזה טנגסירי, אישר כי נושאת המטוסים האמריקאית "נימיץ" וספינותיה הנלוות זוהה ויורטה לפני שנכנסה למיצר הורמוז ולמפרץ עם מזל"טים מתוצרת לאומית.
טנגסירי אמר בהצהרתו היום, יום רביעי, במהלך טקס הצטרפותם של 188 מזל"טים ומסוקים לכוח הימי של משמר המהפכה, כי במהלך תהליך הניטור והיירוט, נושאת המטוסים "נימיץ" זוהתה עם ספינות המלחמה הנלוות, הכוללות משחתות 114 ו -115, ספינות קרב 58 ו -59 ופריגטות הסיור ה -9 וה -12. ספינת משמר החופים 1333 השייכת לצבא הטרור האמריקני, לפני שנכנסה למיצר הורמוז ולמפרץ.‌‌

*- מסר איראני לארה"ב אחרי שכוח המשימה של נושאת המטוסים נימיץ נכנסה למפרץ הפרסי : אוייבי אמריקה נמצאים בכל מקום….

 

*- היום נכנסו לשרות מבצעי לחיל הים האיראני כ 200 מסוקים ימיים ומזלטים נוספים.

*- הושלמה עסקת התמורות בין ישראל ואיטליה: מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, ומנכ"ל משרד ההגנה האיטלקי, ניקולו פלספרנה, חתמו אתמול על ההסכם המשלים את העסקה שהחלה בפברואר 2019.
במסגרת ההסכם ירכוש משרד הביטחון מאיטליה 5 מסוקי אימון מתקדמים נוספים ויגדיל ל-12 את צי מסוקי האימון של חיל האוויר. משרד ההגנה האיטלקי ירכוש בתמורה מישראל טילי ספייק של רפאל וסימולטורים של אלביט מערכות.
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר אשל: ״ההסכם מהווה ביטוי נוסף ליחסים הביטחוניים והכלכליים ההדוקים בין ישראל ואיטליה. ההסכם מאפשר לצה"ל להשלים את החלפת מסוקי ההדרכה הישנים של ביה״ס לטיסה בחיל האוויר, וכן רכש הדדי מהתעשיות הביטחוניות הישראליות, התורם לייצוא ולכלכלה הישראלית״.

*- "אל-אח'בר" הלבנוני": ישראל וסודן בדרך לחתימה על הסכם נורמליזציה.

*- 84% מהקנדים רוצים שה- ICC יחקור פשעי מלחמה של ישראל

סקר חדש מצא כי רוב הקנדים תומכים בחקירות של הפרות זכויות אדם בישראל.

על פי תוצאות הסקר, חברת המחקר העצמאית EKOS מצאה כי 86% מהקנדים אינם מעוניינים שישראל תחזיק בסטנדרט שונה ממדינות אחרות.

תוצאות דומות מצביעות על כך שרוב הקנדים סבורים כי על קנדה לא להתעלם משמירת זכויות האדם בישראל גם אם ישראל "בסכנה", ואינן תומכות בהכרה בירושלים כבירת ישראל בלבד. @

*- דמוקרטים בסנאט מכריזים על תוכנית של 350 מיליארד דולר להתמודד עם סין

היחסים בין ארה"ב לסין מחריפים במהירות מיום ליום, וחקיקה חדשה של הדמוקרטים בסנאט מראה שהסנטימנט האנטי-סיני לא מגיע רק מצד אחד של המתרס הפוליטי. הצעת החוק החדשה, שהוכרזה ביום חמישי, תספק 350 מיליארד דולר למאבק בבייג'ינג.

התוכנית מתמקדת בעיקר בבניית תעשיות מדע וטכנולוגיה בארה"ב כדי להפוך את המדינה לתלויה פחות ברשתות האספקה של סין. הצעת החוק תקצה עד 300 מיליארד דולר לאורך ארבע שנים כדי להגביר את המחקר והפיתוח האמריקני במדע וטכנולוגיה. 16 מיליארד דולר נוספים יושקעו בתעשיית המוליכים למחצה בארה"ב, תחום בו ארה"ב חוששת מתחרות זרה.

החקיקה תחייב גם את הפנטגון לרכוש ציוד מ"מדינות ידידותיות "ולא מסין. הצעת החוק כוללת 125 מיליון דולר הוצאות צבאיות באזור הודו-פסיפיק, אזור בו הפנטגון ביקש תוספת של 20.1 מיליארד דולר מהקונגרס כדי להתמודד עם בייג'ינג. @

*- שני שלישים מהצעירים האמריקאים לא יודעים ששש מיליון יהודים נהרגו בשואה, כך עולה מממצאי הסקר

יותר משני שלישים מהצעירים האמריקאים אינם יודעים כי שישה מיליון יהודים נהרגו בשואה, על פי סקר.

המחקר הכללי בארה"ב מצא כי אחד מכל עשרה מבוגרים מתחת לגיל 40 אינו מאמין שהזוועה אירעה.

הסקר גם הראה כי 11% מהנשאלים מאמינים שהעם יהודי גרם לשואה.

*- פיקוד חיל הים של ארצות הברית הודיעו על הגעתה של נושאת המטוסים נימיץ, למיצר הורמוז,במטרה להגן על חופש השייט ולהזכיר לאיראן את הנוכחות והעוצמה הימית של אמריקה. חיל הים מוכן כעת לבצע תקיפות מהירות מהאוויר והים על מתקנים צבאיים וטכנולוגיים מרכזיים באיראן.

*- דיווח- צרפת הסכימה לדרישת החיזבאללה שימונה שר אוצר מהעדה השיעית בממשלת לבנון החדשה.

*- # מזרח הים התיכון – הפיכת פורום הגז של מזרח הים התיכון לארגון המורכב ממדינות מצרים, ישראל, ירדן, קפריסין, יוון, איטליה והרשות הפלסטינית.

*- שר ההגנה האיראני- סוריה בקשה מאיתנו לחזק את מערכת ההגנה האווירית שלה- ואנו פועלים לאור זאת.

*- אם מסתכלים על הרקורד ההיסטורי, עושה רושם שלשוק המניות יש יכולת לא רעה לחזות את תוצאות הבחירות בארה"ב.

ב 20 מתוך 23 מערכות הבחירות האחרונות בארה"ב, עלייה של מדד ה S&P 500 ב 3 החודשים שקדמו לבחירות, היתה אינדיקציה לכך שהנשיא המכהן ינצח וירידה היתה משמעה שהנשיא המכהן יפסיד. פלא שיש לנו תחושה שטראמפ עושה הכל כדי שהשוק ימשיך לעלות?

מקור: ריאן דטריק, טוויטר •. הראל פיננסים

*- פקידים אמריקאים חוששים ממעצר בגלל פשעי המלחמה הסעודית בתימן

דיווח של הניו יורק טיימס העלה כי כמה גורמים בארה"ב מודאגים מכך שבתוקף תפקידם לקדם מכירת נשק לסעודיה ולאיחוד האמירויות הערביות, תוך התעלמות מהפגיעה באזרחים שכל מדינה גרמה בתימן, עלול להוביל למעצרם מעבר לים. פשעי מלחמה. דיון בקונגרס על מכירות הנשק הללו אמור להתקיים ביום רביעי.

בדו"ח נאמר כי גורמים מממשל אובמה ומממשל טראמפ שקלו להעסיק עורכי דין כדי לדון באפשרות להיעצר בזמן חופשה מעבר לים.

*- ננסי פלוסי נשבעת ישראל תשמור על "יתרונה הצבאי האיכותי" במזרח התיכון

נשיאת הבית ננסי פלוסי התחייבה שלשום כי הקונגרס יוודא שישראל תשמור על יתרונה הצבאי במזרח התיכון. ההצהרה הגיעה לאחר טקס החתימה על הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לבחריין ואיחוד האמירויות הערביות והתייחסה לשאלת המכירה האמריקנית של מטוסי F-35 לאבו דאבי.

"ככל שאנו לומדים יותר על הפרטים המלאים של שני ההסכמים, נותרו שאלות – במיוחד לגבי ההתחייבות שקיבלה איחוד האמירויות מממשל טראמפ לרכישת מטוסי F-35 מתוצרת אמריקה. הקונגרס האמריקני, על בסיס דו-מפלגתי, יצפה ויפקח על מנת להבטיח שישראל תוכל לשמור על הקצה הצבאי האיכותי שלה באזור ", אמר פלוסי. @