מבזקי חדשות ליום 20-9-2020. מתעדכן

*- דובר מנהיגה העליון של איראן : "טראמפ הוא יעד לגיטימי לחיסול עבור משמרות המהפכה של איראן מאז הריגת הגנרל סולימאני."

*- לפחות שני בני אדם מתו, ושמונה נפצעו כתוצאה מקריסת מנהרה בצפון  עזה.

*- ‏שר הביטחון, בני גנץ: "‏גם בימים אלו, איראן ממשיכה להיות סכנה בינלאומית ואזורית. מנהיגיה מוסיפים לפתח את פרויקט הגרעין, ומפעילים גרורות טרור ברחבי המזרח התיכון. המשך הלחץ של הממשל האמריקאי מול התוקפנות האיראנית הוא כלי הכרחי ואני מברך על המאמצים הבלתי מתפשרים כדי לבלום אותה ולקדם יציבות באזורנו."

*- רויטרס: ארצות הברית תטיל סנקציות ביום שני על 24 אנשים וגופים המעורבים בתוכניות הגרעין, הטילים והנשק הקונבנציונאלי של איראן.

*- סגן מנהיג חמאס בעזה, ח'ליל אל-חיה , אומר הערב כי על ישראל להזדרז בהיענות לדרישות של עזה (במישור ההומניטרי) לפני שייגמר הזמן: "אנחנו יכולים להכניס את כל הישראלים למקלטים". אל-חיה הוסיף כי חמאס לא ייתן לעם העזתי למות מנגיף קורונה וסיפר כי ארגונו מפעיל לחץ על ישראל והמתווכים להיענות לדרישות שסוכמו בתום המתיחות האחרונה בין הצדדים: "נתנו להם פרק זמן של חודשיים ליישם זאת ועכשיו נותר להם חודש".

*- חברת התעופה ״גולף-אייר״, חברת התעופה הראשית של בחריין, הגישה מסמכי בקשה לאישור נתיב לישראל – ותטוס אליה.

*- בחריין : משרד הפנים בממלכה הודיע כי סיכל פיגוע טרור שמומן ותוכנן ע״י ארגון הטרור משמרות המהפכה האיראניים.
עפ״י הדיווחים ארגון הטרור הקים שלוחה במדינה לזכרו של קאסם סולימאני שתוכננה לבצע את הפיגוע באמצעות מל״טים ופיצוץ מטעני חבלה באתרים צבאיים ואזרחיים. רק נציין שכל העניין הזה נחשף ברקע הסכם השלום בין ישראל לבחריין. (קרדיט: עולם החדשות בטלגרם)

*- נשיא איראן חסן רוחאני: ארצות הברית צריכה לכבד את הזכויות הלאומיות של איראן ארה"ב מתקרבת לתבוסה ודאית, בניסיון להחזיר את הסנקציות על טהרן ותגובתה של טהרן לבריונות של ארה"ב תהיה מוחצת.

*- תנועת הפת"ח וחמאס יחתמו השבוע בטורקיה על הסכם שיתוף פעולה. כך מדווח ב"סאנדיי טיימס". לפי הדיווח, בראש משלחת פת"ח יעמוד ג'יבריל רג'וב ובראש משלחת חמאס – סאלח אל-ערורי.