בכיר לבנוני: חיזבאללה 'שוקל' נסיגה מסוריה

ביירות, לבנון (9:10 בבוקר) – שר החוץ הלבנוני לשעבר, ג'ברן בסיל, הודיע ​​כי חיזבאללה החל לשקול נסיגה מסוריה, והדגיש את הצורך של הלבנונים לתמוך בהחלטה זו.

בסיל, חבר הפרלמנט וראש התנועה הפטריוטית החופשית – Free Patriotic Movement, אמר במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום ראשון, "חיזבאללה החל לשקול נסיגה מסוריה תוך הבטחת האינטרסים שלו , ואנחנו כלבנונים חייבים לאמץ ולתמוך בהחלטה כזו."

בסיל הדגיש כי היוזמה שהציגה תנועתו בפני נשיא לבנון מישל עאון ומנהיג צרפת עמנואל מקרון ,כללה בהיבט הפוליטי כולל ניטרול (נושא) הנשק של החיזבאללה בלבנון שיעלה לדיון על שולחן המו"מ.

השר לשעבר הדגיש את סירובה של מפלגתו להשתתף בממשלת לבנון החדשה, והצביע כי "הכישלון נמשך" בכל הנושא של חקירת הפיצוץ בנמל ביירות ובנושאי שיקום ההריסות  לאחר האירוע הקטסטרופלי.

בסיל ביקש ממערכת המשפט הלבנונית "לזרז את חקירותיה ולהיות הוגנים ולא להיות כפופים לפופוליזם וללחץ חברתי", והזהיר כי אם זה לא יקרה, לאנשים תהיה הזכות לדרוש חקירה בינלאומית לגבי מה שקרה.

הוא המשיך, "על הממשלה, המושל והעירייה לעבוד במהירות הנדרשת לפני החורף, לאנשים יש את הזכות לדרוש מהעירייה שתענה על צרכיהם."

בסיל הדגיש כי מפלגתו תומכת באופן בלעדי ביוזמה הצרפתית שהוצעה, לאחר הפיצוץ בנמל, על ידי מקרון, וציין כי היא מספקת "פתרון הגיוני ומעשי להצלת לבנון" ו"מייצגת את האשמתנו ואת דרישותינו. "

לדבריו, "שמחנו ביוזמה הצרפתית וחששנו ממנה, לא יותר, לא פחות מכיוון שאנחנו יודעים על קיומם של מפלגות בתוך לבנון וגופים מחוץ ללבנון הרוצים לסכל אותה."

השר לשעבר הוסיף כי החלק הפוליטי ביוזמתו הנוכחית כולל האצת הטיפול  בנושא הפקת הגז והנפט ביבשה ובים ותיחום גבולות היבשה והים, דבר המצביע על כך שתיחום הגבולות עם ישראל "הוא דבר שאנחנו יכולים להסכים עליו כלבנונים במסגרת שמירת זכויותינו וריבונותנו להבטיח את האינטרס של מדינתנו מבלי לוותר. "

 

כתבה נוספת בנושא: