מבזקי חדשות ליום 12-9-2020. מתעדכן

*- מנהיג הדרוזים לשעבר חבר הפרלמנט, ווליד ג'ונבלאט, אמר ביום שישי כי השריפה שפרצה אתמול בנמל ביירות אינה מקרית הייתה יד מכוונת כדיי "להשמיד ראיות"הקשורות למחדל בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות בתחילת אוגוסט.

"הם שרפו ראיות מכיוון שנמצאו שם ראיות על ידיי חוקר סמוי נועז שהתכוון להדליף פרטים אלה שהיו חושפים רבים בממשל הפלילי הזה", אמר ג'ומבלט בציוץ. ג'ומבלט המשיך ואמר כי "הפושעים האלה בממשל לא ימלטו מעונש."

תמונה

*- סגן מנהיג חזבאללה השיח' נעים קאסם: היוזמה הצרפתית אינה עונה על שאיפות ההתנגדות!

*- סגן מנהיג חזבאללה השיח' נעים קאסם: אין צפי לכך שישראל תפתח במלחמה נגד לבנון – כיוון שהיא מורתעת ועסוקה במשבר קורונה

*- סוריה : הלילה חיל האוויר הישראלי תקף מספר מטרות באזור א-ספירא , מחוז חלב שבצפון סוריה. בין היעדים שהותקפו היו מחסן אמל״ח ומפעל לייצור אמל״ח (המטרות איראניות) (קרדיט:עולם החדשות)

דיווחים שלא ניתן לאשרם כרגע- הלילה הותקף המתחם הצבאי הסורי בעיירה ספירה מזרחית לחאלב בצפון סוריה.
המטרה- משלוחי נשק שהגיעו יום לפני בטיסות לשדה התעופה של חאלב. יש גם הטוענים כי המטרה היתה ישיבת בכירים איראנים שנערכה בדיוק במתחם. יש דיווחים על נפגעים איראנים רבים. כאמור בגלל המקום המבודד אין כמעט תמונות או מידע רב מהאירוע.

עומר סנאדיקי / רויטרס – כתבנו בסוריה מוסר , כי ההגנה האווירית הסורית התעמתה הלילה עם מספר טילי אויב בשמי מחוז חלב.
הכתב, שציטט את המקורות, ציין כי "ההגנה האווירית הפילה מספר טילים ישראליים לפני שהגיעו ליעדיהם." הוא הוסיף כי ההגנה האווירית התמודדה עם טילי האויב מעל אזור אלספירה, מזרחית לחאלב.

*- חיזבאללה עדיין נחוש לבצע פעולת תגמול כנקמה על פעיל הרוג מחודש יולי יש המעריכים עוד לפניי ראש השנה .

הפרשן הצבאי של האתר מעיר על כך : הם עדיין נחושים אבל ככל שעובר הזמן זה מאבד רלוונטיות. בנאום נסראללה האחרון הוא כבר כמעט דיבר על ״נגיב בזמן ובמקום שיהיה לנו נוח״ שזה סוג של התקפלות.
ועדיין, המוטיבציה קיימת וחיפוש הזדמנויות וטעויות של צהל בגבול נעשה כולל מעבר לנט על פני צליפה ולכן צהל מדגיש רק השבוע שפגיעה בחיילים תגרור תגובה קשה גם על חשבון ימי לחימה. מכאן המוטיבציה של חיזבאללה לבצע צמוד לחג בהנחה (מושכלת ולא בלתי סבירה) שצהל יגיב פחות ולא ירצה חג מדמם.

*- שר התקשורת הירדני טוען כי הפיצוץ אירע במחסן פצצות מרגמה שאינן בשימוש ממזרח לזקרה. לדבריו הסיבה לאירוע היא קצר חשמלי.

גורם ממשלתי בירדן מכחיש, את מה שמופץ אודות הרוגים עקב פיצוץ זרקא – לבנון 24

*- שיחות בין צ'אד לישראל לפתיחת שגרירות בירושלים.

*- פרשת נבאלני הרעילה את יחסי רוסיה וצרפת, שכן ביקורם של שרי החוץ והביטחון הצרפתיים במוסקבה בשבוע הבא נדחה.

*- פומפאו יבקר בקפריסין ביום שבת ואמר לעיתונאים כי יש לפתור את הסכסוך בדרכי שלום בין טורקיה לקפריסין.

*-# לוב – כוחות גרמנים המשתתפים במבצע "איראני" מונעים מספינה אמירתית עמוסה בדלק סילוני להגיע למיליציה של חפטר.

*- # מזרח הים התיכון – יוון דוחה את יוזמות הפייסנות של נאט"ו עם טורקיה, והיא סירבה להתייעץ עם הצד הטורקי. הדחייה מגיעה לאחר ההצהרות העוינות של מקרון נגד טורקיה.

*- השר היווני ג'ירפטריטיס: "איש לא ייכנס למים הטריטוריאליים שלנו, ולא נוותר על הריבונות שלנו. הכוחות המזוינים שלנו מוכנים לחלוטין. כפי שאמר מר מקרון, הים התיכון צריך להיות ים של שלום, אך טורקיה אינה רוצה שלום."

*-