איראן החלה בבניית אתר חליפי לייצור צנטריפוגות במקום זה שפוצץ

עלי אכבר סאלחי, ראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן, אמר היום (ג ') כי איראן החלה בבניית האנגר ב"לב ההרים "ליד המתקן הגרעיני בנתנז כדי לייצר צנטריפוגות מתקדמות.

האיראנים הוציאו לאחרונה הודעה בעניין השריפה שפקדה את המקום שהיא תוצאה של חבלה וכאמור גרמה לנזק מאסיבי שהאט את ייצור הצנטריפוגות המתקדמות המשמשות להעשרת אורניום.

"הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית" הצהירה בדו"ח הרבעוני שלה שפורסם ביום שישי האחרון, כי כמות מאגרי האורניום המועשרים בריכוז נמוך באיראן הגיעה ל -2,320 ק"ג, כלומר פי 10 מהמגבלה שקבעה הסוכנות.

בהמשך לכך הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסרה כי פקחיה ביקרו באחד משני האתרים שאותם הסכימה לבדוק עם איראן בשבוע שעבר.

הסוכנות מסרה בדו"ח שהוציאה מבלי לנקוב בשם האתר, כי נלקחו דגימות סביבתיות מהאתר והן ייבדקו.

דובר ארגון האנרגיה האטומית האיראנית, בארוז כמאלונדי אמר כי מבצעי הפיצוץ באתר הגרעיני "נתנז" זוהו ב -8 ביולי, כשבמקביל אף מואשמים פקחי סבא"א בהתקפות על מתקני הגרעין באיראן.

סוכנות הידיעות האיראנית "IRNA" ציטטה את קמלונדי באומרו כי כוחות הביטחון גילו את המבצעים ויידעו את הגורמים ואופן פעולתם ואף ישנו מידע אודותיהם אך לא נמסרו הפרטים המדויקים.

עוד הוסיף קמלודני כי "איראן הצליחה להדוף ולסכל מתקפות סייבר מספר פעמים, והיו לא מעט כאלו."

"לאירוע בנתנז ישנו היבט חבלה מכוון ושירותי הביטחון חייבים לחקור היטב", הדגיש קמלונדי.

איראן היתה עדה לסדרה של פיצוצים ותאונות "מסתוריים" שפגעו במתקנים גרעיניים וצבאיים וכללו לפחות 22 פיצוצים ושרפות בתוך חודשיים.

החשוב ביותר מבין האירועים הללו היה פיצוץ המתקן הגרעיני של נתנז באיראן, ב- 8 ביולי שהשמיד את הצנטריפוגות להעשרת האורניום.

בין הפיצוצים והשרפות בסיס הטילים "חג'יר", מזרחית לטהרן, סמוך לאתר הצבאי פרשין, ב- 26 ביוני.

זאת בנוסף לפיצוץ ב -10 ביולי, בגארמדרה מערבית לטהרן כשהוא מכוון לבסיס אווירי של משמרות המהפכה ומה צופן העתיד?
זאת נראה בהמשך.

Iran nuclear: Natanz fire caused 'significant' damage - BBC News

קרדיט : איתן נווה מקבוצת נציב