מבזקי חדשות ליום 10-9-2020. מתעדכן

*- דיר א-זור – סוריה : אלמונים חטפו היום עם שחר קבוצה של 4 לוחמים על דרך הריבשה במחוז דיר א-זור . הקבוצה שייכת למיליציות האיראניות, בין החטופים מפקד שטח איראני בשם "חוסאם עלי אלקיסאר".

*- היום החל ׳בוחן רמטכ"ל׳ במתכונת פתע, למוכנות אוגדת איו"ש לאירוע חטיפה.
במהלך התרגיל תיבחן יכולת האוגדה להתמודד עם תרחיש חטיפה תוך קיום שיתוף פעולה בין ארגוני ורב זרועי.

*- מטוס מיג -29 רוסי נפל בלוב (מיקום ושעה לא צוינו) אלא שהוא נפל בסביבת בסיס אווירי במרחק של 70 ק"מ. הטייס נפצע קל. הוא חולץ על ידי מסוק השייך לכוחות הגנרל חפטר מדגם מי -8.

*- שר החוץ הטורקי: יוון דחתה את הדיאלוג, והבענו את נכונותנו לנהל משא ומתן. אין הסכמה אירופית לתמוך בהתנהגותה של יוון במזרח הים התיכון.

*-  איראן טוענת שהיא מצאה שניי סוכנים זרים שעומדים מאחוריי הפיגוע בנטנז. חשיפתם טרם אושרה לפרסום.

*- מפה אינטראקטיבית המסבירה שלב אחר שלב את הסיבות והגורמים לפיצוץ בנמל ביירות.

https://www.nytimes.com/interactive/2020/09/09/world/middleeast/beirut-explosion.html

*- לבנון: הרוקחים מתריעים על מחסור צפוי בתרופות.

*- אתמול נערכה ישיבת המועצה לשת"פ ברמה גבוהה השישית בין איראן לטורקיה בהובלת רוחאני וארדואן .

*- בחמישי האחרון (3/9) התקיימה עצרת משותפת למזכ"לי התנועות הפלסטיניות בה השתתפו יו"ר הרשות אבו-מאזן ומנהיג חמאס אסמאעיל הנייה, במהלכה הדגישו השניים את חשיבות הפיוס הפנים פלסטיני והנכונות לבצע התנגדות משותפת מול ישראל.
למרות המאמץ ליצר תדמית פנים פלסטינית מאוחדת, דבר שבהנהגה הפלסטינית מנסים ליצר כבר שנים, נראה כי העצרת לא עשתה רושם על כל צמרת חמאס.

בתוך כך – בכיר חמאס יחיא מוסא פרסם לאחר העצרת בפרופיל הפייסבוק שלו כי "חבל שסנדק אוסלו והתיאום הבטחוני אבו מאזן עמד בראש כינוס הפלגים" ואף המשיך "הנאום שנאם יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, הנייה, בכינוס המזכ"לים, לא עמד בציפיות – היה מלא בחנופה וריק ממהפכנות". בסיום הפוסט צירף את ההאשטג "עבאסהואבעיהולאפתרון"

בהמשך ישיר לדבריו של מוסא, המעידים על הדעה האמיתית של בכירי חמאס בנוגע לאיחוד שורות עם חברי הפת"ח, ביצעו אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, מבצע רחב נגד אמל"ח לא חוקי בעיר חברון. במהלך המבצע נתפסו כמות נשקים גדולה, גם תקניים וגם מאולתרים – הכל בשימוש בידי חמאס.נראה כי בכל הקשור לשת"פ ממשי בין הרשות לחמאס – הסכסוך והמבצעים של מנגנוני הרשות נגד חמאס מתנהלים כרגיל. (קרדיט:אלכס )

*- בארה"ב מאשימים: עלי חסן ח'ליל השתמש בתפקידו כשר האוצר כדי לחסוך ממוסדות המקושרים לחיזבאללה תשלום מסים על סחורות אלקטרוניות מיובאות, וחלק מהכסף הניתן כתמיכה לחיזבאללה.
-עלי חסן ח'ליל פעל להעברת כספים למרות הסנקציות האמריקאיות לחשבון המוסדות המזוהים עם חיזבאללה
– השר יוסף פניאנוס קיבל מאות אלפי דולרים מחיזבאללה בתמורה לשירותים פוליטיים
– השר יוסף פניאנוס, באמצעות תפקידו כשר לעבודות ציבוריות, סייע לחתום על חוזים עם מדינת לבנון לחברות המקושרות לחיזבאללה.
– כמו כן כמה פוליטיקאים לבנונים השתמשו 'בדלתות אחוריות' כדי לערוך עסקאות עם חיזבאללה להטבות אישיות על חשבון העם הלבנוני . (קרדיט : צחי פנטון – ברקת)

*- ניצן נוריאל – קצין צה"ל במילואים, בדרגת תת-אלוף, ששירת בעיקר בחטיבת גולני ותפקידי מודיעין ומטה ושימש כראש המטה ללוחמה בטרור, במסגרת המועצה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה. בראיון לערוץ צרפתי France 24 מעריך כי הסיכויים למלחמה כוללת עם חיזבאללה גוברים.

"המצב השברירי כעת בלבנון לאחר הפיצוץ בביירות, מגביר עוד יותר את הסיכון והאפשרות למלחמה שעלולה לפרוץ בין ישראל לחיזבאללה, ישראל מתייחסת לחיזבאללה ברצינות בדיוק כפי שהיא מוטרדת מתכנית הגרעין האיראנית ורואה באיום פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה כאיום אסטרטגי השני לאחר תכנית הגרעין האיראני. "