הבנק העולמי נסוג ממימון פרויקט תשתיות ענק בלבנון כי היה נגוע בשחיתות

שביב של תקווה בלבנון. אחרי שבוע מוצלח יחסית עם ביקורו של נשיא צרפת בביירות והקמת ממשלה חדשה הגיעה עוד בשורה חיובית מבחינת הציבור הלבנוני. הבנק העולמי החליט לבטל את המימון שהבטיח לפרויקט סכר ביסרי. מאז אישור הפרויקט לפני כשש שנים, פעילים בלבנון יצאו נגדו בטענה כי הוא לא רק נגוע בשחיתות אלא יגרום נזק סביבתי.

News15 India: World Bank cacels loan to Lebanon for Bisri Dam Project

בתמצית, הסכר היה אמור לקום באזור הכפר ביסרי כ-35 ק"מ דרומית לביירות. הסכר בקיבולת אגירה של 125 מיליון מ"ק מים, תוכנן כך שמי הגשם ייאגרו בחודשי החורף כדי להשתמש בהם בקיץ. עלות הפרויקט מוערכת בכ-620 מיליון דולר ובלבנון כמו בלבנון, גם הקמת סכר הפכה לחלק מהמאבק הפוליטי והעדתי. "הזרם הלאומי החופשי" של הנשיא עאון וחתנו שר האנרגיה לשעבר באסיל הוא תומך נלהב בפרויקט. לעומת זאת, המתנגדים נהגו לומר להם: "אתם לא באמת מעוניינים בהגעת המים לתושבים, אלא בהגעת הכספים לכיסכם". אותם מתנגדים הדגישו כי השימוש בסכרים לא הוכיח עצמו מעולם עבור משק המים בלבנון ואלטרנטיבות אחרות כמו שימוש במי תהום לא נוסו.

ביטול המימון הבינלאומי לפרויקט הוא הישג קטן אבל חשוב לציבור הלבנוני. אולי אולי הקהילה הבינלאומית מתעוררת ותתגייס למאמץ לסלק את המושחתים בצמרת הלבנונית.

Countries of the world abandon its large dams ...What about Lebanon? -  GreenArea.me

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין