לחץ אמריקאי כבד כפה על ישראל להסכים למכירת ה F-35 לאיחוד האמירויות

 " נתניהו מסכים למכירת מטוסי הקרב החמקניים האמריקאים –  ה- F-35 לאיחוד האמירויות"

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" דיווח כי ראש ממשלת ישראל – בנימין נתניהו לא מתנגד לרכישת איחוד האמירויות הערביות מטוסי קרב מתקדמים מארצות הברית, בשל רצונו הגדול להשיג פריצת דרך בנורמליזציה של היחסים עם האמירויות.
על פי הדיווח, שמבוסס על גורמים המעורבים בשיחות שהובילו לחתימת הסכם הנורמליזציה בין מדינתו לאיחוד האמירויות, נתניהו הסכים בחשאי שארצות הברית תמכור מטוסי F-35 החמקניים ומטוס לוחמה אלקטרונית ,מהמתקדמים בעולם, מדגם  EA-18G לאיחוד האמירויות.

EA-18G Growler – The Aircraft That Can Blind Enemies In A Fight - YouTube

דיווח אמריקאי זה נדחה על ידי חוגים בישראל, הרואים ב-"שמירה על העליונות הצבאית הישראלית במזרח התיכון "ערך עליון.

למרות אישורו, נתניהו מכחיש שוב ושוב דיווחים בעיתונות הישראלית כי נתן "אור ירוק" לוושינגטון למכור מטוסי קרב מתקדמים לאבו דאבי. בכירים אמריקאים הגדירו את הצהרותיו של נתניהו בראיון ל-"ניו יורק טיימס "כ"שקריות".

על פי הדיווחים, ההכחשות החוזרות ונשנות של נתניהו גרמו לממשל האמריקני לשלוח את שר החוץ מייק פומפאו להיפגש עמו בירושלים ולהבהיר את העניין. העיתון  טוען  כי בתום הפגישה בין 2 האישים "פומפאו החזיר את נתניהו לקו האמריקאי", ומאז נתניהו לא מכחיש את אישורו למכור מטוסי קרב  F35 אמריקאים לאיחוד האמירויות.

שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, הבהיר כי הדיווח של הניו יורק טיימס היה "לא נכון".

(האם המילה "היה" מציינת כי אכן בתחילה סרבו לתת אישור ישראלי ורק לאחר לחץ "ברוטאלי" אמריקאי" נתניהו "נשבר" והסכים לתת את אישורה של ישראל למכירה זאת ? )
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצביע על האפשרות שמדינתו תמכור מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, והוא לא פסל את המהלך. איחוד האמירויות הדגישו שוב ושוב כי ההסכם לנורמליזציה של היחסים עם ישראל יפתח בפניו את הדרך לרכוש את מטוסי הקרב ה- F35 האמריקאים.

יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר, הדגיש בעבר כי מדינתו יכולה הן למכור את מטוסי ה- F35 לאיחוד האמירויות הערביות ויחד עם זאת לשמר את עליונותה הצבאית של ישראל.

US Air Force sends next generation fighter jets to UAE - The National