מסתורין סביב מעצר בכיר בחיזבאללה באוסטריה

האם סוכלה "סכנה ברורה ומיידית" של פיגוע על אדמת אוסטריה שהחיזבאללה עומד מאחוריה ?  או שמע מדובר בסיכול רשתות סמים והלבנת הון אדירי היקף על אדמתה ? קשה לדעת!

כרגע המידע חסוי והמדינות המעורבות סוכרות פיהן בשתיקה, אבל לפי מה שקרה על אדמת אוסטריה , ביבשת האירופית , נראה כי המצב לא כמו מימים ימימה.

Lebanese Hezbollah Select Worldwide Activity Interactive Map and Timeline - The Washington Institute for Near East Policy

שרותי הביטחון של אוסטריה, בהסתמך על מידע מודיעיני שהגיע לידיה , עצרה בכיר בשורות ארגון החיזבאללה הלבנוני מבלי לפרסם את שמו ואת נסיבות מעצרו.

 

דווח כי בריטניה, הולנד, אמריקה, קנדה וליטא העמידו את מפלגת איראן הלבנונית – החיזבאללה  ברשימות ארגוני הטרור.

בעוד שאר מדינות אירופה חילקו את המפלגה לזרוע צבאית ולזרוע פוליטית, לא ניתן להבין כיצד מדינות אלה מחלקות את הארגון לאגף טרור ולזרוע שאינה טרור, ושני האגפים שייכים להנהגה אחת ?

נמסר כי גרמניה אסרה על פעילות החיזבאללה על אדמתה לפני כחודשיים.

עוד דווח כי נשיא צרפת מקרון פנה בימים האחרונים  לצירי החיזבאללה בפרלמנט הלבנוני ואמר להם , מול מצלמות התקשורת –  "הוכיחו שאתם לבנונים".

על פי מידע המגיע מלבנון צרפת מנהלת מגעים חשאיים עם החיזבאללה בניסיון להגיע לפתרון פוליטי מוסכם במדינה על מנת לאפשר לה להשתקם כלכלית בעזרת מדינות המערב שמסרבות לעזור עד שהחיזבאללה יוצא מהשליטה המוחלטת שיש לו על ממשלת לבנון ועל המערכת הפיננסית שלה.

כתיבת תגובה