החיזבאללה חוטף מכל הכיוונים:דאעש מדווח על הריגת לוחמים בתדמור ושבוי.

אין בכלל ספק- החיזבאללה משלם את המחיר הכבד ביותר בלחימה בסוריה בגלל היכולות הקרביות היחסיות טובות  שלו מול כל לוחמי המיליציות השיעיות האירניות וצבא סוריה או מה שנשאר ממנו.

שוב ושוב מוטלים לוחמי החיזבאללה לקווי הלחימה הראשונים נגד כוחות המורדים שחלקם חיילי צבא סוריה לשעבר שעוד בשרותם היו לוחמים מוכשרים.

כך למשל משלם החיזבאללה מחיר כבד בלחימה באזור דרעא בדרום סוריה בעשרות הרוגים ופצועים.

אך לא רק שם.

המשטר הסורי ,ובעצה אחת עם האירנים והרוסים עושהה כרגע מאמץ צבאי עליון להשתלט מחדש על שדות הנפט והגז השופעים הנמצאים באראק שבאזור תדמור,צפונית מזרחית לדמשק. כולם מבינים את חשיבות תוספת ההכנסות של עשרות מיליוני דולרים כל חודש לקופתה המדולדלת של המשטר הסורי. גם דאעש מבין את חשיבות האזור לקופתו הריקה ומתעקש להלחם עד מוות.

על מנת להשיג את המטרה במהירות האפשרית הטילו ,שוב, האירנים, את לוחמי החיזבאללה ללחימה הקרקעית באזור זה ,שהוא אזור פתוח וחשוף עם שטחים הרריים שולטים , מה שלא מאפשר לכוחות שריון לתת את הטון.

חוליות נ"ט של דאעש השולטות על השטח מאלצות את המשטר להטיל כוחות חי"ר רבים לכיבוש השטח .

היום מפרסם דובר דאעש כי בקרבות באזור אראק הם הצליחו להרוג מספר לוחמי חיזבאללה וללכוד אחד בחיים . שמו של השבוי הוא   ראמי באסם אלאסד – رامي بسام الأسعد  יליד שנת 1988 .

עדכון: בקרב בתדמור נהרגו 5 אנשי חיזבאללה. ואלה שמותיהם:
شهداء نعاهم حزب_الله في تدمر ربيع عفيف عليق "ابو هادي" رامي بسام الاسعد،علي عباس بدران "ابو حسن" احمد حيدر الاسمر "ساجد" علي دندش…

null

 

عناصر من تنظيم "داعش" (أرشيفية)

 

כתיבת תגובה