אירן מגבירה במאוד את מעורבותה הצבאית בסוריה-"החרימה" שדה תעופה צבאי.

זוכרים את התקיפה המסיבית האחרונה של ישראל על מטרות חיזבאללה בסוריה ובמהלכה גם ירו הסורים טק"ק לעבר ישראל ושיורט על ידי טיל החץ הישראלי ?

במהלך סדרת התקיפות הותקפה גם מטרת חיזבאללה גם באזור העיר תדמור מזרחית לדמשק.

לכאורה דיווח אחד מתוך רסיסי מידע הבונים תמונת מצב כללית יותר.

אלא שעכשיו, לאחר שמקור סורי מעדכן כי האירנים למעשה "החרימו" את שדה התעופה הצבאי שליד העיר תדמור והם מכשירים אותו לצורכיהם , התקיפה הישראלית על שיירת חיזבאללה שם נראה עכשיו באור שונה לחלוטין.

האירנים, שנמאס להם להטיס מערכות נשק כבדות חדישות ויקרות לשדה התעופה של דמשק ומיד אחר כך לראות את מעשיי ידיהם עולים באש התקיפות העלומות , החליטו לחקות את השיטה הרוסית ,ולבסס את נוכחותם האווירית בבסיס שהוא שלהם בלבד ומנוהל על ידם ושום חומר לא דולף לאויביהם כמו אצל הסורים בשדה התעופה של דמשק.

כחלק ממערכת ההגנה האווירית סביב השדה הם הציבו את אותה סוללה שירתה את הטיל לכיוון ישראל.

לא ברור מי מאייש סוללת טילים אלו אך כל הצדדים שהיו מעורבים בתקרית מעדיפים להצהיר כי מדובר במערכת סורית לכל דבר ועניין ולאירנים לא היה כל נגיעה או חלק בהחלטה לירות טיל לכיוון ישראל כי אז התגובה הישראלית היתה צריכה להיות שונה לחלוטין מאשר ההכלה שהיא קבלה על עצמה אז.

היתרון בהקמת בסיס אווירי אירני, בשלב זה, דווקא באזור תדמור , הוא ניהול הסיוע האווירי בכטב"מים ובהמשך בכלי טייס מאוישים אחרים , בלחימה הן במדבר הסורי עד לגבול העירקי והם אפשרות הנעת המשלוחים במהירות לעבר החיזבאללה בלבנון.

כמו כן בסיס אווירי זה ,שימשוך אליו "ניצים טורפים" , ממוקם קרוב מאוד לשדה התעופה טי-4 שנמצאים שם כוחות רוסים וכן כלי טייס רוסיים ומערכות הגנה אווירית רוסיות שיחפו גם על בסיס האוויר בתדמור.

יתרון נוסף בהתמקמות בבסיס תדמור הוא הבידוד היחסי שלו מישובי אדם סמוכים . לבסיס יש בפאתי העיר תדמור שכונת מגורים שהיתה שייכת בעבר למשפחות הטייסים והבכירים הסורים ששרתו באזור והם כרגע יוכלו לאכלס את אנשי הצבא האירני הנחוצים להפעלת בסיס האוויר החדש שלהם בתדמור.

 

 

[img attachment="9297" /]

 

כתיבת תגובה