צריך למלא השורות: צבא גרמניה פותח מסלול התנדבותי בן שנה לשורותיו

צבא גרמניה, הבונדסוור, השיק היום תוכנית ניסיונית שמאפשרת לאזרחים להתנדב לשירות לתקופה של 12 חודשים בלבד, אותם ניתן יהיה לפרוס על פני שש שנים.

המצטרפים למיזם "השנה שלך למען גרמניה" יעברו הכשרה צבאית במשך שבעה חודשים החל מאפריל 2021 באחד מבסיסי האימונים בגרמניה, מתוכם ארבעה חודשים של קורס מיוחד בתחום ביטחון המולדת.

לאחר מכן, הם יצטרכו להשלים עוד חמישה חודשים לאורך תקופה של שש שנים באמצעות השתתפות בתרגילים ובהצבות ברחבי המדינה, לדוגמה במהלך אסונות טבע. משלימי התוכנית יוכלו להשתלב בצבא המילואים.

לפרויקט יוכלו להצטרף אזרחים גרמנים בני 17 ומעלה שסיימו את לימודי החובה בבית הספר "ומתאימים מבחינת אופי ומצב בריאותי". השכר החודשי למי שיתקבלו לתוכנית יעמוד על 1,550 אירו לחודש.

שרת ההגנה, אנגרט קראמפ-קארנבאואר, סיפרה כי כ-1,800 בני אדם הביעו התעניינות בפרויקט עוד לפני ההשקה הרשמית היום, כאשר אלף מתנדבים אמורים להתקבל לפיילוט.

"ההצעה החדשה משקפת את מה שמאפיין את הבונדסוור: אנחנו משרתים את גרמניה", אמרה קראמפ-קארנבאואר. "החיילים שלנו משרתים את גרמניה בחו"ל, אבל גם בתוך המדינה, וכעת הם גם מסייעים לביטחון המולדת".

באופוזיציה לא התלהבו מהיוזמה החדשה. "זה קמפיין יחסי ציבור של מפלגת השלטון הנוצרית-דמוקרטית", אמרה מארי-אגנס סטראק-צימרמן מהמפלגה הדמוקרטית-החופשית. "קראמפ-קארנבאואר, שהיא עדיין מנהיגת המפלגה, מקדמת את הנושא כמו מנטרה, אבל היא לא באמת מתעניינת בבעיות של החיילים".

חדשות - אירופה nrg - ...צבא גרמניה: קריאה לשנות שמות בסיסים

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה