רכבת אווירית איראנית אינטנסיבית לסוריה. חוצים קווים אדומים ישראלים ?

מאז התגברות המתיחות בין ישראל לחיזבאללה בעקבות הרג לוחם שלהם באחת התקיפות הישראליות על מטרות איראנית בסוריה, וניסיונות החיזבאללה הבלתי פוסקים להוציא לפועל פעולת נקם נראה כי ישראל כל כולה דרוכה לקדם פני הרעה ולא "שמה לב" לפעילות האיראנית האינטנסיבית בסוריה .

מאז התקיפה האחרונה של מחסני נשק ותחמושת איראנים במרחב דמשק בו נהרג בנוסף גם אותו לוחם חיזבאללה , נשוא המתיחות בגבול הצפון , לא בצעה ישראל תקיפות נוספות נגד מטרות איראניות במרחב הקרוב לגבולה.

לאחרונה חשפה ארה"ב בפני התקשורת העולמית כי האיראנים הפעילו בשבועיים האחרונים רכבת אווירית של מטוסי מטען איראנים וסורים בין טהרן לשדה התעופה הרוסי בצפון מערב סוריה- חמימים .

ערוץ הטלגרם של המזרחן ד"ר דורון פסקין הרחיב בנושא וכתב :

הגברת משלוחי הנשק מאיראן לסוריה?
האם החל מאמצע אוגוסט הגבירה איראן את משלוחי הנשק לסוריה? בשבועיים האחרונים, שני מטוסי מטען שארצות הברית טוענת כי הם מעורבים בהובלת אמל"ח לטובת כוח אלקודס של משמרות המהפכה האיראנים הגדילו באופן דרמטי את מספר טיסותיהם מטהרן לסוריה. המטוסים הללו מזוהים כ- YK-ATA ו- YK-ATB והם ברשימת הסנקציות האמריקאיות. לפי פרסומים ערביים על סמך ניתוח נתוני FlightRadar24, שני המטוסים הללו ביצעו 13 טיסות מטהראן לעיר הנמל הסורית לאד'קיה מאז 16 באוגוסט.


בשבוע שעבר ביצעו שני מטוסי המטען מסוג איליושין IL76 עשר טיסות לסוריה מנמל התעופה הבינלאומי של מהראבאד בטהראן, המשמש גם את חיל האוויר האיראני לטיסות פנים. לפי הנתונים של FlightRadar24, שני המטוסים של חברת התעופה הסורית טסו מדי יום מאיראן לשדה התעופה הבינלאומי לאד'קיה בין 23 באוגוסט ל -27 באוגוסט דבר המהווה חריגה בהשוואה לטיסות שביצעו מוקדם יותר השנה.
שדה התעופה הסורי אליו בוצעו הטיסות חולק את מתקניו עם בסיס האוויר חמימים, המשרת את רוסיה מאז ספטמבר 2015.
מהי הסיבה להתגברות הטיסות בציר טהראן – לאד'קיה בתקופה האחרונה, אין תשובה ברורה. מה שיותר ברור הוא שהדבר נעשה בידיעת רוסיה ובהסכמתה.

ישראל כבר הזהירה בעבר שהיא רואה ויודעת מה בדיוק האיראנים מביאים לסוריה וכי היא לא תשלים עם הכנסת מערכות נשק מתקדמות איראניות לשימוש המיליציות שלה ,כולל החיזבאללה, הפועלות על אדמת סוריה.

ישראל כבר נתנה לעולם להבין , וגם איראן מבינה דבר או שנים , כי כל מערכת נשק מתקדמת שתנחת על אדמת סוריה , ושנוגד את הקווים האדומים שישראל דאגה להבהיר לרוסים ולאיראנים , הם יושמדו במוקדם או במאוחר , ועפ"י ניסיון העבר זה היה מוקדם יותר מאשר מאוחר.

לא נראה שגורל המטענים של השבועיים האחרונים ימלטו מגורל דומה שקרה למטענים דומים בעבר!!

 

כתיבת תגובה