ברקע ניסיונות החיזבאללה לגמול לישראל על הרג לוחם שלה בסוריה. דעה

לאחר שישראל תקפה מטרות איראניות בסוריה ואיש חיזבאללה זוטר נהרג הבטיח מנהיג הארגון נקמה על בסיס מדיניותו שעל כל פגיעה באנשיו הם יגיבו.

אלא שהחיזבאללה כבר ניסה פעמיים להגיב ונכשל כישלון מביך תוך הדגמה של חיילות נחותה והכל מול פני העולם המוסלמי שהולך ונוכח כי אפשר להחיזבאללה הוא לא יותר מ-"בלון נפוח " הנאסראללה דאג לנפח את תדמיתו עוד ועוד עד שהכל יצא מפרופורציות.

תא"ל במיל׳ שמעון שפירא – מומחה חיזבאללה באגף המודיעין כתב על כך : " נראה כי חוסר ההצלחה של חיזבאללה להגיב עד כה, על האירוע בדמשק, על מנת לשמור את “משוואת האיזון”, שנסראללה נחוש לבסס, מאלץ את נסראללה להסתיר את האמת ולטעון באופן שקרי שישראל ממציאה אירועים שלא היו. לצד זאת נחוש נסראללה להמשיך ולנסות לפגוע ביעדים צבאיים ישראליים בסמוך לגבול, על מנת להגשים את “משוואת האיזון” הלכה למעשה".

לכאורה נשאלת השאלה : האם פגיעה והרג ,חס וחלילה, של חייל ישראלי לא תביא תגובה ישראלית קשה ?

ועל כך מגיב המומחה הצבאי של האתר גיא א. : "תגובה מידתית. אם הם היו מצליחים בניסוי הראשון זה היה כנראה אפילו פחות. ככל שהניסיונות שלהם נכשלים הלגיטימיות לתגובה יורדת בעיני ישראל והתגובה תתגבר. אבל אין לצפות לאיזה מהפיכה דרמטית. מזכיר שוב למי שלא נוח לו לזכור – ישראל חיסלה פעיל של הארגון ולכן צפוי וסביר שהוא יגיב. אם ישראל רוצה בכוח להיכנס לעימות בלבנון היא יכולה תמיד. זה לא הכיוון. מקסימום גביית מחיר מקומית בדרום לבנון שכנראה תוביל לתגובה של הארגון אבל שלא תוביל למלחמה (הבעיה ששני הצדדים לא רוצים מלחמה אבל יתקשו לשמור על אש קטנה)".

להערת קורא בקבוצת נציב שהעיר : "פעיל החיזבאללה חוסל בסוריה ולא נראה לי שזה היה בכוונה , לרוב אנו מקישים בגג שם כדי להימנע מפגיעה בחיזבאללה"

עונה הפרשן כדלקמן: "אף פעם לא מקישים בגג בסוריה. אוספים מודיעין ומנסים לפגוע בשעות בהן לא צפויים פעילים. הייתה טעות ונסראללה מנצל אותה בצדק מצידו אחרת הוא יקבל ארונות מסוריה כל יום. ישראל מבינה ומקבלת את המשוואה של מותר לתקוף נכסים של הארגון בסוריה רק לי הרוגים (שזה כשלעצמו מדהים).
דווקא המצוקה והמצב קשה בו נמצא ארגון מחייהם אותו להגיב כי זה המעט שנשאר לו מכבודו. לצערו הוא נכשל שוב ושוב שלוש פעמים ורק מסתבך ומצטייר לא טוב. בסוף או שהוא יצליח או שיעשה טעות ויגרר לתגובה קשה של ירי נ"ט בה הוא לא יכול לשלוט בכמות נפגעים והתגובה שתבוא תהיה בהתאם. בגלל שהוא מודע לתגובה הוא עושה מאמצי על להישאר בתחום הצליפה לגביית מחיר מינימום. הניסיונות של צהל לתת לו סולמות ע"י בובות ושאר פירוטכניקה עדיין לא עובדות אבל כל כישלון נוסף של כוחותיו מוביל אותו להתפשר על בובה מתה מעוד חולייה "ברחנית". צה"ל לא משחרר צילומים של הכישלונות כדי לאותת לו שגם ״חיסול בובה״ לא יפורסם.

כתיבת תגובה