רופא פלסטיני מעורב בתכנון פיגועים בצפון אירלנד

שובו של הקשר הפלסטיני בטרור בצפון אירלנד? רופא פלסטיני שחי בסקוטלנד מואשם במעורבות בתכנון פיגועים אחרי שנעצר במסגרת מבצע משטרתי נרחב נגד פעילות הטרור של ארגון ה-IRA החדש.

ד"ר עיסאם בסלאט (62), שמתגורר באדינבורו ובעבר עמד בראש האגודה הפלסטינית הסקוטית, נעצר ביום שבת האחרון בנמל התעופה הית'רו והמשטרה ביצעה חיפושים בביתו. אתמול הוגש נגדו כתב אישום על הכנת פיגועי טרור.

במרכז כתב האישום עומדת פגישה שהתקיימה בעיירה אומה שבצפון אירלנד ב-19 ביולי בה נטל חלק עצור נוסף, דיוויד ג'ורדן (49) מצפון אירלנד, אשר מואשם בחברות בארגון טרור, בהכוונת ארגון טרור ובהכנת פיגועי טרור. המשטרה טוענת שיש הקלטות וסרטונים שמהווים ראיות נגד השניים, כולל מפגישה קודמת של ג'ורדן בפברואר.

פרקליטו של בסלאט, גווין בות', הכחיש את הטענות נגד הרופא וציין כי סוכן של השב"כ הבריטי (MI-5) "הציק" לבסלאט כדי שישתתף בפגישות בסקוטלנד ובצפון אירלנד וכי הוא האמין כי הפגישות "הן רק למטרה פוליטית".

בות' הוסיף כי בסלאט נאם בפני הפרלמנט המקומי של סקוטלנד ובפני ארגונים נוספים "על סוגיות פוליטיות בדרך של שלום ודמוקרטיה, והמשטרה לא הקדישה לו תשומת לב בפעילויות האלה".

בנוסף לבסלאט ולג'ורדן, הוגשו כתבי אישום על עבירות טרור נגד שישה גברים ושתי נשים שנעצרו בשבוע שעבר בצפון אירלנד במסגרת המבצע הנרחב נגד ה-IRA החדש שנחשב לארגון הטרור הבדלני המסוכן ביותר כיום.

Northern Ireland Secretary James Brokenshire blasts 'wrong ...

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה