מבזקי חדשות ליום 27-8-2020. מתעדכן

*- "חיזבאללה" שילם למשטר הסורי כפול ממחיר השוק של הדשן בשוק, ורכש ניטרט ואמוניום חנקתית כ- 15,000 טונות ממנו שהועברו לידיו מהמתקן הפטרוכימי הסורי הראשי בחומס,במשך שנים. מאז 2009 ,ולא לחינם הייתה התעקשותו של חיזבאללה להכניס שר מטעמם שיתפוס את תיק משרד החקלאות .

חוסין חג'ג 'חסן שר החקלאות מ 2009 פיקד על הגעת משלוחיי דשנים מסוריה לחיזבאללה, אותם נהג לאחסן במחסניו.

כמו כן, ייעודם של החומרים הללו נשמרו ליום פקודה במידה וחיזבאללה תשתמש בחומרי נפץ המיוצרים מדשנים לצורך פיצוץ המנהרות באזורים הרריים לקראת כל עימות עתידי עם ישראל.

*- על רקע האירועים הלילה בגבול לבנון, חבר פרלמנט מטעם חיזבאללה, עלי פיאד, אומר הבוקר כי חלק מהאסטרטגיה של הארגון נוגע לכך שישראל תישאר במצב של מתיחות כדי להתיש אותה. לדבריו, יש לחכות למה שיגיד חיזבאללה על אירועי אמש, אם הוא בכלל רוצה להתייחס לנושא: "חיזבאללה פועל לפי אסטרטגיה של מיעוט בדיבורים בנוסף ליכולת ליזום". עוד אמר כי לנוכח מה שנראה בצד הישראלי, ניכר שהארגון הוא זה ש"מנהל את המשחק". עוד ציין חבר הפרלמנט מטעם הארגון כי כל תוקפנות ישראלית על לבנון, תיענה בתגובה של חיזבאללה ואין כזה דבר תקיפה בלבנון ללא תגובה: "אם ישראל רוצה מלחמה, היא לא יודעת מה תהיה התוצאה שלה. חיזבאללה לא רוצה במלחמה, אך הוא בטוח בתוצאותיה".

מנהיג חזבאללה, חסן נסראללה, אומר כי האירוע שארע אמש בגבול בין ישראל ללבנון הוא "מהומה ישראלית" ונושא "חשוב, רגיש ומסוכן בנוגע לנו". הוא הוסיף כי בעתיד ידבר בהרחבה על הנושא מבלי לציין עיתוי מסוים (כאן 11)

*- כרטיס אדום בוהק לחיזבאללה

ארגון הטרור שוב נכשל בניסיון לנקום את מות הפעיל בסוריה וניסה לצלוף בכוח שהיה במארב על הגבול. התגובה הגיעה מהר וצה"ל הפציץ לראשונה זה שנים עמדות תצפית בגבול לבנון. בפעם הבאה, אם חיזבאללה יתעלם מהמסר, התוצאה תהיה הרבה יותר כואבת ומסוכנת. (רון בן ישי)

*- כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי מועצת ההגנה העליונה של לבנון פרסמה הודעת גינוי לתקיפה הישראלית אמש בשטח לבנון. לאחר שקיבלה סקירה ממפקדי הצבא על המצב הביטחוני בדרום המדינה, החליטה המועצה להגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם על התוקפנות הישראלית ופגיעתה בריבונות הלבנונית.

*- באירוע הלילה הושמדו שתי עמדות תצפית של חיזבאללה.
בשני המקרים מדובר בעמדות תצפית של ארגון כיסוי בשם "ירוק ללא גבולות".

העמדות שהושמדו הן עמדות מספר 4 ו-5 במרחב זרעית (במפה המצורפת):

*- מצורף תיעוד המרחב ממנו בוצע ניסיון הפיגוע של ארגון הטרור חיזבאללה אמש: https://bit.ly/31uYsoN .

*- בכיר בג׳יאהד האיסלאמי: ״ישנם אינדיקציות למעורבות ישראלית באירוע בסג׳עייה, השליח הקטארי הגיע בדרישה להפסיק את הפעילות העממית נגד ישראל ורק לאחר מכן לנהל משא ומתן, באם יוכח מעורבותה של ישראל באירוע בסג׳עייה שבו נפלו לוחמי הג׳יאהד האיסלאמי ישראל תצטרך לשאת בתוצאות״. (קרדיט:דניאל)

*- רויטרס: חיילים אמריקאים נפצעו בהתנגשות ברכב עם כוחות רוסיים בסוריה.

 

כתיבת תגובה